ملی پوشان روئینگ کشورمان در مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 موفق به کسب چهار مدال شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی روئینگ ایران بعد از پایان مسابقاتش در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 به ایران بازگشتند. تیم ملی روئینگ ایران با 14 ورزشکار (8 آقا و 6 خانوم) در 10 ماده شرکت کردند و نماینگان کشورمان در 4 ماده موفق به کسب مدال شدند. 3 نقره و یک برنز حاصل تلاش روئینگ سواران کشورمان در هجدهمین دوره ی بازی های آسیایی بود. نکته قابل توجه در مورد مدال های کسب شده در این رشته این موضوع است که فقط بانوانمان موفق به مدال آوری شدند. به همین بهانه به بررسی عملکرد تیم ملی روئینگ در این مسابقات می پردازیم.

روئینگ تک نفره سنگین وزن بانوان

مهسا جاور در ماده تک نفره سنگین وزن نماینده کشورمان بود که در مرحله مقدماتی رتبه سوم گروه خود را بدست آورد و از راه یابی مستقیم به فینال A مسابقات بازماند و به مرحله شانس مجدد رفت. جاور در مرحله شانس مجدد توانست رتبه دوم را بدست آورد و به فینال A این مسابقات راه یابد. او در فینال در مکان ششم قرار گرفت. نمایندگان چین، چین تایپه و قزاقستان در رتبه های برتر این ماده قرار گرفتند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ 2 نفره سنگین وزن بانوان

مریم کریمی و پریسا احمدی در ماده 2 نفره سنگین وزن نمایندگان کشورمان بودند که در مرحله مقدماتی بعد از قرار گرفتن در مکان سوم به فینال A راه یافتند. در این ماده چون کلا 6 تیم حضور داشتند همه ی تیم ها به فینال راه یافتند. در فینال، روئینگ سواران کشورمان رتبه سوم را به خود اختصاص دادند و به مدال برنز مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 رسیدند. کشورهای چین، کره جنوبی، ایران رتبه های برتر این ماده بودند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ تک نفره سبک وزن بانوان

نازنین ملایی در ماده تک نفره سبک وزن نماینده کشورمان بود که در مرحله مقدماتی رتبه دوم گروه را از آن خود کرد و به فینال  A مسابقات راه یافت. ملایی در فینال این مسابقات در حالی که تا نزدیکی های خط پایان نفر اول بود اما در نهایت در رتبه دوم ایستاد و به مدال نقره مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 دست یافت. کشورهای چین، ایران و هنگ کنگ رتبه های برتر این ماده را از آن خود کردند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ 2 نفره سبک وزن بانوان

مریم امید پارسا و نازنین رحمانی در ماده 2 نفره سبک وزن نماینده کشورمان بودند که در دور مقدماتی رتبه دوم گروه را از آن خود کردند. همه ی شرکت کنندگان این ماده به فینال رفتند و در نهایت تیم کشورمان در فینال در مکان دوم قرار گرفتند و توانستند مدال نقره هجدهمین دوره ی بازی های آسیایی را از آن خود کنند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ 4 نفره سبک وزن بانوان

مهسا جاور، مریم کریمی، مریم امید پارسا و نازنین رحمانی در ماده 4 نفره سبک وزن نمایندگان کشورمان بودند که در مرحله مقدماتی رتبه اول را از آن خود کردند. بانوان روئینگ سوار کشورمان در فینال این مسابقات در مکان دوم قرار گرفتند و به مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا 2018 رسیدند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ تک نفره سنگین وزن آقایان

سید مجتبی شجاعی در ماده تک نفره سنگین وزن نماینده کشورمان در روئینگ بود. او در دور مقدماتی مسابقات در مکان سوم گروه خود ایستاد و از راه یابی به فینال A این مسابقات باز ماند و به شانس مجدد راه یافت. شجاعی در ادامه مسیر در مرحله شانس مجدد نیز نتوانست جزو نفرات برتر باشد و با قرار گرفتن در مکان سوم گروه شانس مجدد به فینال B مسابقات رفت و در مجموع مسابقات مقام هشتم را بدست آورد. نمایندگان چین، کره جنوبی و ژاپن توانستند رتبه های اول تا سوم این مسابقات را بدست آورند

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ 2 نفره سنگین وزن آقایان

محسن شادی و عاقل حبیبیان در ماده 2 نفره سنگین وزن نماینده کشورمان در روئینگ بودند. نمایندگان کشورمان در دور مقدماتی در مکان چهارم گروه خود قرار گرفتند و از راه یابی به فینال A مسابقات به شکل مستقیم بازماندند و به مرحله شانس مجدد رفتند. شادی و حبیبیان در مرحله شانس مجدد نیز نتوانستند جزو نفرات برتر باشند و از راه یابی به فینال مسابقات باز ماندند و به فینال B این مسابقات راه یافتند. در نهایت روئینگ 2 نفره مردان کشورمان مکان نهم این مسابقات را از آن خود کردند. نمایندگان کشورهای ازبکستان، چین و تایلند تو انستند رتبه های اول تا سوم این ماد ه را بدست آوردند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ چهارنفره سنگین وزن آقایان

سیاوش سعیدی، بهرام نصیری، سید مسعود محمدی و مجتبی شجاعی در ماده چهار نفره سنگین وزن نمایندگان کشورمان بودند. آنها در مرحله مقدماتی در مکان اول گروه خود قرار گرفتند و به شکل مستقیم به فینال A مسابقات راه یافتند. نمایندگان کشورمان در فینال این مسابقات در مکان پنجم قرار گرفتند و از کسب مدال باز ماندند. نمایندگان هند، اندونزی و تایلند در رتبه های اول تا سوم این ماده قرار گرفتند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ تک نفره سبک وزن آقایان

محسن شادی در ماده تک نفره سبک وزن نماینده کشورمان بود که در مرحله مقدماتی در مکان دوم گروه خودش ایستاد و از راه یابی به شکل مستقیم به فینال A این مسابقات باز ماند. شادی در شانس مجدد در مکان دوم قرار گرفت و توانست به فینال A این مسابقات راه پیدا کند. او در فینال این مسابقات در مکان پنجم قرار گرفت و از کسب مدال باز ماند. نمایندگان کره جنوبی، هنگ کنگ و هند درمکان های اول تا سوم این ماده قرار گرفتند.

عملکرد ملی پوشان روئینگ در مسابقات آسیایی جاکارتا

روئینگ 2 نفره سبک وزن آقایان

رضا قهرمانی و امیر حسین محمود پور در ماده 2 نفره سبک وزن نمایندگان کشورمان بودند که در مرحله مقدماتی رتبه دوم گروه را از آن خود کردند و از راه یابی به شکل مستقیم به فینال مسابقات باز ماندند و به شانس مجدد رفتند. در مرحله شانس مجدد روئینگ سواران کشورمان در مکان دوم گروه قرار گرفتند و توانستند به فینال A این مسابقات راه پیدا کنند. در فینال نمایندگان کشورمان در مکان پنجم ایستادند و از کسب مدال باز ماندند. کشورهای ژاپن، کره جنوبی و هند رتبه های برتر این ماده را به خود اختصاص دادند.


بیشتر بخوانید: 

مدال نقره برای روئینگ ۲ نفره بانوان

مدال نقره روئینگ برای نازنین ملایی

تیم روئینگ ۲ نفره بانوان ایران به مدال برنز مسابقات آسیایی رسید


انتهای پیام/

روئینگ سواران ایران در جاکارتا چه کردند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار