علی‌رغم تنش‌های آنکارا-واشنگتن بر سر جنگنده‌های اف-۳۵، آمریکا نخستین بالگرد از دومین محموله بالگرد‌های نظامی «سی. اچ-۴۷ چینوک» را به ترکیه تحویل داد.

آمریکا تحویل دومین محموله از بالگرد‌های نظامی به ترکیه را آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی صباح، علی‌رغم تنش‌های آنکارا-واشنگتن بر سر جت‌های جنگنده‌ اف-35، ترکیه نخستین بالگرد از دومین محموله بالگردهای ترابری سنگین «سی.اچ-47 چینوک» را از آمریکا تحویل گرفت. رئیس صنعت دفاعی ترکیه اعلام کرد نخستین بالگرد سی.اچ-47 چینوک از دومین محموله از این بالگردها (که شامل 5 بالگرد است) روز شنبه به تجهیزات ارتش ترکیه افزوده شد.

ترکیه سال 2011 میلادی قرارداد اولیه خرید 11 بالگرد سی.اچ-47 چینوک را با شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا امضا کرد. بوئینگ سال 2016 میلادی نخستین محموله شامل 6 فروند از این بالگردها را به ترکیه تحویل داد.

در ادامه گزارش دیلی صباح آمده است تحویل بالگردهای نظامی آمریکا به ترکیه در حالی صورت می گیرد که روابط دو کشور به دلیل تلاش های دولت آمریکا برای به تأخیر انداختن تحویل جت های اف-35 به ترکیه به تیرگی گراییده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اوایل ماه اوت لایحه توقف تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را امضا کرد. پس از آن نیز کنگره آمریکا بی درنگ با تصویب طرحی فروش این جنگنده ها را تا زمان ارائه گزارش وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) درباره روابط دو کشور تا حداکثر 90 روز، متوقف کرد.

انتهای پیام/

تحویل بالگرد سی.اچ-47 چینوک آمریکا به ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار