دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از متوقف کردن بخشی از فعالیت دو معدن در شمال این شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت این شهرستان برای دریافت مجوز جدید بهره‌برداری از معادن پر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت : یکی از معادن شمال شهر آبیک برای نصب سنگ‌شکن و راه‌اندازی آن از اداره صنعت، معدن و تجارت جواز تاسیس دریافت کرده و این در حالی است که در زمینه پروانه بهره‌برداری، پاسخ استعلام ادارات حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک منفی بود.

احمدزاده افزود: ایرادی که از نظر عرفی و قانونی بر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک وارد بوده، این است که طبق اذعان بهره‌بردار معدن، اگر نمی‌خواستند جواز تایید صادر کنند به آنان اعلام می‌شد تا حدود چند میلیارد تومان برای سنگ‌شکن هزینه نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن فعالیت سنگ‌شکن در این معدن و آلودگی زیست محیطی زیاد آن، فعالیت معدن در این بخش با دستور قضایی متوقف شد.

احمدزاده اضافه کرد: تا زمانی که ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آبیک مخالف فعالیت سنگ‌شکن در معدن هستند، ماهم مخالفت خود را اعلام می‌کنیم.

وی گفت: تا زمانی که معدن مذکور مجوز فعالیت در زمینه نصب و راه‌اندازی سنگ‌شکن دریافت نکند و ادارات مربوطه پاسخ مثبت ندهند، به بهره‌برداران این معدن حق فعالیت نمی‌دهیم.

این مسؤول قضایی افزود: فعالیت بخشی از یکی دیگر از معادن شمال شهر آبیک هم به دلیل نداشتن مجوز با دستور قضایی متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بهره‌برداران معادن برای فعالیت خود در زمینه‌های مختلف از مراجع رسمی مجوز لازم را دریافت نکنند، دادستانی اجازه فعالیت به آنان داده نمی‌دهد.

دادستان آبیک تاکید کرد: با توجه به نارضایتی مردم و مشکلات زیست محیطی عدیده، صنایع آلاینده باید استاندار‌های زیست محیطی را فعالیت‌های خود لحاظ کنند.

دادستان آبیک افزود: به نظر می‌رسد ظرفیت بهره‌برداری از معادن در شهرستان آبیک پر شده است و نباید برای بهره‌برداری از معادن این شهرستان مجوز جدید صادر شود.

انتهای پیام/

 آلودگی های زیست محیطی دو معدن در آبیک

برچسب ها: دادگستری ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.