وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر بدون مجوز شهرداران دو شهر فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی، به پاریس هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «رپورت»، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر بدون مجوز شهرداران شهرهای «آلفورویل» و «والانس» فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی، به پاریس هشدار داد.

«لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان سفر شهرداران دو شهر فرانسه به منطقه قره باغ کوهستانی بدون کسب مجوز از دولت جمهوری آذربایجان را محکوم می کند.

وی این اقدام شهرداران فرانسوی را نقض قوانین بین المللی و قوانین جمهوری آذربایجان دانست و افزود: این اقدام به ترویج فعالیت های تجزیه طلبانه در بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنستان، کمک می کند.

«عبدالله اوا» هدف سفر شهرداران دو شهر فرانسه را به منطقه قره باغ کوهستانی خرابکاری عنوان کرد و آن را مغایر با توافق نامه های امضای شده میان جمهوری آذربایجان و فرانسه و نیز قوانین ملی خود این کشور دانست.

وی با اشاره به میانجیگری فرانسه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ گفت: این اقدامات به حل مسالمت آمیز مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک نمی کند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، همچنین از دولت فرانسه خواستار اقدامات لازم در این ارتباط شد. دولت باکو هر گونه سفر اتباع خارجی به منطقه قره باغ کوهستانی بدون هماهنگی با نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان را غیر قانونی و این اشخاص را در فهرست عناصر نامطلوب قرار می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار