مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حمایت ازمولفان و ناشران کتاب درکهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

رضا دهبانی پور در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛با اشاره به اینکه حمایت از ناشران و مولفان کتاب از مهمترین برنامه های این اداره برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است گفت: سال گذشته از مولفان کتاب در کهگیلویه وبویراحمد110 هزار جلد کتاب خریداری شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کتابهای خریداری شده با 170 عنوان کتاب و باهزینه 120 میلیون تومان خریداری شده است.
وی ادامه داد: امسال هم این طرح اجرا و از مولفانی که کتاب خودرا دراستان چاپ کنند با مبلغ بیشتری کتاب خریداری می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین ازمعرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران در شهرهای استان خبردادو اضافه کرد: هدف از انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، کمک به توسعه و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرهای استان با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است.
دهبانی پورهمچنین از اجرای طرح روستاها و عشایر دوستدارکتاب نیز در مناطق مختلف استان خبردادو گفت: برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 30 باشگاه کتاب با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در کهگیلویه وبویراحمدراه اندازی شده است افزود: در هر باشگاه نوجوانان و خردسالان کتابهای معرفی شده را پس از مطالعه به صورت خلاصه به تهران ارسال می کنند و پس از داوری در خانه فرهنگ کتاب تهران از برترین اثر تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: همچنین در طرح 2 سالانه کتاب از کتاب برتر سال در کهگیلویه وبویراحمد نیزتجلیل می شود.

انتهای پیام/غ

تجلیل از کتاب برتر سال در کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: کتاب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.