مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز برداشت سیب گلاب ازسطح ۱۰۰ هکتار باغ‌های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت سیب از نیمه اول آبان تا پایان آبان انجام می شود که پیش بینی می شود بیش از هزار و 500 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: شیوند، میراحمد غریبی،حاجی کمال و لعبید بیشتر باغ های سیب این شهرستان را در خود جای دادند که میانگین تولید و برداشت سیب از هر هکتار بیش از 15 تن می باشد و محصول سیب برداشت شده علاوه بر مصرف تازه در تولید ترشی و لواشک محلی نیز مصرف می شود.

هنرمندیان عنوان کرد: ، سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد و سیب گلاب قرمز ارقام عمده برداشتی از سطح باغات سیب ایذه است که با توجه به کیفیت آن، ضمن مصرف داخلی برای فروش به استان های همجوار صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت :از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به منظور ارتقاء دانش باغداران کلاس ها و ‌کارگاه های آموزشی با موضوع نگهداری باغ های سیب، انار، هلو، زیتون در ایذه برگزار شده و کارشناسان در خصوص مبارزه با آفت کرم ، جلوگیری از آفتاب سوختگی و تغذیه باغ آموزش های لازم و توصیه های کاربردی را به باغداران ارائه کردند.

انتهای پیام/م

شروع ثمرچینی از باغات سیب ایذه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.