یک مقام مسئول گفت: با توسعه هلدینگ ها می توان به اهداف سیاست کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر رشد اقتصادی و توانمندی نیروی کار دست یافت.

نقش هلدینگ ها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صحرایی مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در همایش ملی ارزش آفرینی هلدینگ ها در راستای سیاست های اقتصای مقاومتی اظهار کرد: در سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر توانمندی نیروی کار ،تولید و  تشویق سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی تاکید شده است که تمامی این اهداف با توسعه هلدینگ ها دست یافتنی است.

وی با اشاره به اینکه ایران همزمان با کره جنوبی در دهه 60 میلادی رشد خود را آغاز کرده است، افزود: این درحالی است که کره جنوبی به سبب عواملی نظیر هلدینگ ها و رشد اقتصادی در وضعیت توسعه یافتگی قرار گرفته است.

صحرایی  بیان کرد:  هلدینگ ها اهدافی همچون صرفه جویی برای ورود به بازارهای جدید، افزایش بهره وری و توسعه اقتصادی را به طور همزمان دنبال می کنند.

این مقام مسئول سرمایه گذاری در طرح های بزرگ و گسترش منابع مالی را یکی دیگر از مزیت های نسبی هلدینگ ها برشمرد و گفت: نقش شرکت های هلدینگ در رشد اقتصادی و افزایش حجم ناخالص داخلی منابع شرکت های تابع غیر قابل چشم پوشی است.

وی با اشاره به جایگاه هلدینگ در بازار سرمایه ای افزود: 29 شرکت در هلدینگ بورس و 5 شرکت در فرابورس تهران فعالیت دارند که میانگین بازدهی هلدینگ ها در دوره رکود بالاتر از شرکت های بورس است.

صحرایی در پایان تعداد سهامداران شرکت های هلدینگ  را 685 سهامدار اعلام کرد و گفت:  به واسطه مقررات موجود، هلدینگ ها جز نهادهای مالی هستند.

انتهای پیام/

جایگاه غیرقابل انکار شرکت های هلدینگ در افزایش حجم ناخالص داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار