گزارش‌ها از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس ریشتر در پایتخت عراق و استان‌های مجاور آن حکایت دارد.

وقوع زمین‌لرزه در بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 در مقیاس ریشتر در 145 کیلومتری شمال شرق بغداد، پایتخت عراق، حکایت دارد.

به نقل از العربیه انگلیسی، این زمین‌لرزه چندین استان دیگر عراق را نیز لرزانده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این زمین لرزه در اربیل، سلیمانیه، کرکوک و موصل نیز احساس شده است.

گزارش‌ها درباره وقوع زلزله در عراق در حالی منتشر می‌شود که همزمان خبرهایی درباره وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.4 ریشتر در استان کرمانشاه نیز منتشر شده است. این زمین‌لرزه در مناطقی از جمله سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان نیز احساس شده است.

خبرگزاری رویترز در همین ارتباط به نقل از «سازمان زمین‌شناسی آمریکا» نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 6.3 در مقیاس ریشتر غرب ایران را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق 65 کیلومتری (40 مایلی) زمین، در 114 کیلومتری شمال‌غرب شهر ایلام به وقوع پیوسته است.

روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس نیز در خبری فوری نوشت زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 در مقیاس ریشتر غرب ایران در نزدیکی مرز عراق را لرزاند. دیلی اکسپرس نیز مرکز زمین لرزه را عمق 65 کیلومتری زمین و در فاصله 114 کیلومتری شمال غرب شهر ایلام اعلام کرد.

تی آر تی وُرلد نیوز نوشت زمین‌لرزه‌ای که در نزدیکی مرز ایران و عراق به قوع پیوست، در کویت نیز احساس شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی نوشت زمین‌لرزه امشب در 163 کیلومتری (بیش از 100 مایلی) شمال‌شرق بغداد، پایتخت عراق و 20 کیلومتری جنوب‌غرب شهر سر پل ذهاب در ایران ثبت شده است. بر اساس این گزارش، مرکز این زلزله در 10 کیلومتری عمق زمین بوده است. گزارش اسپوتنیک می افزاید این زمین‌لرزه در بخش‌هایی از ایران، عراق و کویت احساس شده است. 

مردم کویت نیز پس از ثبت زمین‌لرزه 6.3 ریشتری در این کشور از ترس به خیابانها آمدند. ویدئوی زیر تجمع مردم کویت در یکی از خیابان‌های پایتخت را نشان می‌دهد.

اسپوتنیک همچنین نوشت گروه‌های امداد و نجات در ایران به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار