رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از توقیف ۴۷۰ راس دام غیر مجاز طی 9ماهه امسال تعداد با همکاری نیروی انتظامی در این شهرستان خبرداد.

توقیف ۴۷۰ راس دام غیر مجاز در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا زینلی پور ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه دام غیر مجاز می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های مختلف و خسارات جبران ناپذیری به جامعه و بدنه اقتصادی کشور شود و جابه‌جایی دام تنها با مجوز دامپزشکی امکانپذیر است، گفت : دامداران نباید دام غیرمجاز و بدون تائید دامپزشکی وارد دامدار‌‌های خود کنند.

وی با قدردانی از همکاری سیستم قضایی و انتظامی شهرستان در برخورد با حمل کنندگان غیرمجاز دام تصریح کرد: طی مدت یاد شده دام های غیرمجاز کشف و توقیف شده با دستور قضایی در کشتارگاه دام سیرجان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح شد.

زینلی پور تصریح کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور دام‌های کشف شده غیرمجاز پس از سیر مراحل قانونی باید در نزدیکترین کشتارگاه ذبح شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به همجواری شهرستان سیرجان با سه استان با جمعیت دامی بالا و امکان ورود دام غیرمجاز از برخی استانها ، شهروندان باید قبل از خرید دام مدارک بهداشتی آن را بررسی و از خرید دام از افراد دوره گرد و بین راهی خود داری کنند.


انتهای پیام/س

 

برخورد با حمل کنندگان غیرمجاز دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار