حدود هفتاد هکتار از اراضی حاشیه سد مهاباد به پارک جنگلی تبدیل می‌شود.

احداث پارک جنگلی در حاشیه سد مهابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امروز در مراسمی کلنگ آبیاری قطره‌ای و توسعه جنگل کاری در حاشیه سد مهاباد به زمین زده شد.

مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در این مراسم گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه به آبخیز داری اختصاص یافته که تاکنون حدود هشتاد درصد از ۶۴۹ حوزه آبخیز کشور را پوشش داده ایم تا با جلوگیری ازبحران سیل و فرسایش خاک، پوشش گیاهی را ارتقا و منابع طبیعی را حفظ کنیم.

جزی افزود: امسال حدود ۲۵ هزار هکتار از جنگل‌های کشور توسعه و غنی سازی شده و حدود ۱۱۰ هزار هکتار هم در حوزه مراتع در دست بررسی است.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد هم با اشاره به اینکه ۲۴ هکتار از حاشیه سد مهاباد جنگل کاری شده است گفت: با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای، عملیات آبیاری درختان آغاز می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری آذربایجان غربی هم از اختصاص بیست و یک میلیارد تومان اعتبار برای حفظ منابع طبیعی در استان خبر داد.

موسوی افزود: قرار است با مشارکت مردم ۶۰۰ هکتار عملیات علوفه کاری و ۵۰۰ هکتار هم عملیات نهال کاری را انجام دهیم که برای این کار بذر رایگان در اختیار جوامع محلی قرار داده می‌شود.

به گفته محمود زاده نماینده مردم مهاباددرمجلس شورای اسلامی تبدیل ۵۰۰ هزار هکتار ازاراضی دیمی به باغات در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که این کار هم برای جلوگیری از فرسایش خاک و ورود خاک اراضی شیب دار به داخل سد‌ها انجام می‌گیرد.

در این مراسم ازفعالان محیط زیست مهاباد تجلیل شد.

انتهای پیام/ج

توسعه جنگل کاری در حاشیه سد مهاباد 

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

برچسب ها: منابع طبیعی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.