تعدادی از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست شیراز درختان بوستان بعثت شیراز را پلاک کوبی و شناسنامه دار کردند.

پلاک‌کوبی درختان با دستان کودکان بی‌سرپرست شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز و همکاری تشکل‌های مردم نهاد برنامه پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان بوستان بعثت انجام شد.

این آیین با حضور کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در راستای حفاظت از محیط زیست، ترویج و گسترش و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری صورت گرفت.

این اقدام همچنین سبب ایجاد حس تعلق خاطر و اعتماد به نفس و ورود کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به عرصه حیات اجتماعی و مشارکت مدنی می‌شود.

طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان شیراز از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، به گونه‌ای که در این طرح پلاک آلومینیمی شامل یک کد هشت رقمی به هر درخت اختصاص می‌یابد و ۱۷ آیتم در مورد درخت از جمله: نوع درخت، محیط بن، محیط برابر سینه، وضعیت آبخور، وضعیت شادابی درخت و... در فرم‌های مخصوص ثبت و در نهایت در محیط GIS بانک اطلاعات درختان ذخیره می‌شود.

نزدیک به ۳۰۰ هزار درخت معابر عمومی کلانشهر شیراز تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده است و برآورد می‌شود ۶۰۰ هزار اصله درخت دیگر در معابر عمومی نیاز به پلاک کوبی و ثبت دارند.
انتهای پیام/م

شناسنامه‌دار کردن درختان بوستان بعثت شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار