یک منبع آگاه از تلاش سعودی‌ها برای شناسایی فرصت‌های بالقوه ادغام بانکی به منظور تقویت صنعت خدمات مالی عربستان خبر داد.

سعودی‌ها به دنبال ادغام بانکی بیشتربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، یک منبع آگاه می‌گوید عربستان سعودی پس از ادغام بانک سعودی انگلیسی و بانک سعودی-هلندی برای تقویت صنعت خدمات مالی خود به دنبال آن است که موقعیت‌های بالقوه ادغام‌های بیشتری را شناسایی کند.

یک منبع -که نخواست نامش فاش شود- در این‌باره گفت صندوق دارایی اصلی پادشاه که در برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های وام‌دهنده دارای سهام است، در حال بررسی است که ادغام کدام بانک‌ها می‌تواند رقابت و سود بیشتری به دنبال داشته باشد. همچنین این مقامات به ادغام میان بانک‌های خارج از کنترل دولت نیز رویکردی مثبت دارند.

بلافاصله پس از گزارش بلومبرگ، بانک تجاری ملی -بزرگ‌ترین بانک پادشاهی عربستان سعودی- اعلام کرد مذاکره با بانک ریاض برای ادغام آغاز شده است. بر اساس اطلاعاتی که بلومبرگ جمع‌آوری کرده است، این معامله‌ به ایجاد یک وام‌دهنده با دارایی 182 میلیارد دلار منجر خواهد شد.

این منبع آگاه گفت از دیگر بانک‌های وام‌دهنده که احتمال ادغام آن‌ها وجود دارد بانک سعودی فرانسوی، که بزرگ‌ترین سهامدار آن شرکت هلدینگ شاهزاده الولید بن طلال است، و همچنین بانک الراجحی و گروه مالی سامبا است. او در ادامه افزود این بررسی‌ها راجع به ادغام در فاز اولیه است و ممکن است به مرحله عملی شدن نرسد.

رشد کند اقتصادی، عمدتا به دلیل کاهش بهای نفت، و کاهش در کیفیت دارایی‌ها سیاست‌گذارانِ برخی از بانک‌ها در بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت خام در جهان را وا داشته است به دنبال فرصت‌هایی برای ادغام باشند. بیش از 10 بانک در دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز با توجه به شرایط فعلی به دنبال فرصت‌های ادغام هستند.

این منبع آگاه گفت صندوق سرمایه‌گذاری دولتی، صندوق دارایی پادشاهی که شاهزاده آن را اداره می‌کند بر روی معاملات بالقوه میان بانک‌های سهامدار خود تمرکز کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار