بطحایی با اشاره به آمار کلاس‌های غیر ایمن مدارس از برگزاری دوره‌های ایمنی و سلامت برای مدیران و الزام حضور آنها خبر داد.

الزام مدیران مدارس به گذراندن دوره ایمنی و سلامت/ بیش از ١۵٠ هزار کلاس وسایل گرمایشى غیرایمن دارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز کرمانشاه با اشاره به خدمات خیرین در مناطق زلزله زده اظهار کرد: ساخت فضاهای آموزشی در کرمانشاه دمیدن روح جدید برای مردم زلزله زده بود و به جرأت می توانم بگویم آمد و شد بچه ها به مدرسه سبب زندگی مجدد در مناطق زلزله زده شد.

وی ادامه داد: کاری که خیرین انجام دادند فقط ساخت ۷۰-۸۰ مدرسه نبوده است این احساس مسئولیت اجتماعی جای قدردانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش اهداف متعددی دنبال می‌ شود، گفت: والاترین هدف آن است که کودکان و نوجوانان در مدرسه زندگی کردن را تمرین کنند و مدرسه کارگاهی برای تمرین زندگی است.

بطحایی تصریح کرد: بچه ها در مدرسه با هم بودن، صبوری و مدارا کردن  را تمرین می کنند و ده‌ها هدف تربیتی دیگر که برخی از آن ها را به دلایلی فراموش کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تلاشیم تا نظام تعلیم و تربیت به مسیر اصلی خودش بیاید، گفت: بچه ها ضمن تمرین با هم بودن باید خود را برای زندگی پر فراز و نشیب آینده آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه در آموزش و پرورش ساخت زندگی بچه هاست، بیان کرد: با وجود تلاش دولت ها اما همچنان مدارسی را داریم که ایمن و  آماده نیستند، فضاهای نا ایمنی را داریم که دانش آموزان در آنجا امکانات لازم برای تمرین زندگی ندارند؛ البته پیشرفت های خوبی داشتیم اکنون یک سوم مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند در حالی ۱۲ سال پیش این عدد ۷۰ درصد بوده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید عرض کنم که اگر مساعدت شما خیرین نباشد نمی توانیم به فضای آموزش و پرورشی مورد نظر برسیم، در ترمینولوژی آموزش و پرورش امروز،  فضای آموزشی یک معلم است و اگر فقط اتکا به دولت باشد نمی توانیم به زودی به نقطه ایده آل برسیم.

 مدرسه غیردولتی زاهدان مجوز نداشته است

بطحایی با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه غیردولتی زاهدان گفت: این مدرسه فاقد مجوز و بدون اجازه آموزش و پرورش راه افتاده بود اما به هر حال همه ما در قبال این مسائل باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

بطحایی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار کلاس نا ایمن داریم تصریح کرد: با وجود تمام فشارهای سازمان برنامه و بودجه کل اعتبارات پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در هفت ماهه ابتدای سال در اختیار نوسازی قرار گرفت که این موضوع نشان از آن دارد که همه به اهمیت موضوع واقف هستند اما محدودیت‌های دولت اجازه نمی‌دهد، مشکل بخاری های غیر ایمن برطرف کنیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: همه مدیران مکلف به گذراندن دوره‌های بهداشت و سلامت دانش آموزان خواهند بود و اگر کسی گواهینامه را دریافت نکند امکان استمرار خدمت ندارد چرا که خط قرمز ما حفظ سلامت و تندرستی بچه ها است اگر از ایمنی غفلت کنیم ذره ای ارزش ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه باید خانه دوم دانش آموزان شود و از بودن کنار هم  در مدرسه احساس نشاط داشته باشند و زنگ آخر بچه ها با سختی مدرسه را ترک کنند  آن روز است که وزیر آموزش و پرورش باید به خود ببالد و بچه ها در این مدارس مسائل زندگی خودشان را حل می‌کنندنه اینکه از پله های دادگستری بالا و پایین برودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار