رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان استعداد‌های شکفته شده‌ای دارد که در صورت توجه می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بازدید از محلات حاشیه نشین شیرآباد و قاسم آباد در زاهدان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد توجه سران نظام بویژه رهبر معظم انقلاب قرار دارد، موضوع حاشیه نشینی است که در هفتمین نشست مسئولان مربوطه ایشان اعمال مدیریت وزارت راه و شهرسازی بر بافت‌های فرسوده را مورد تاکید قرار دادند و مهلتی سه ماهه برای ارائه گزارش در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای دستگاه‌ها تعیین کردند.

وی به بازدید از روستای گردشگری منزل آب زاهدان اشاره کرد و افزود: این روستا تا همین چند سال پیش به دلیل ناامنی در آستانه تخلیه قرار داشت، اما با یک سرمایه گذاری و خلاقیت به یکی از مناطق گردشگری مهم سیستان و بلوچستان تبدیل شده و گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این منطقه وارد این روستا می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه گردشگری نیاز به یک تغییر نگاه است و ضرورت‌ها در این حوزه مرتب باید تکرار شود.

وی با بیان اینکه نخستین تغییر نگاه در حوزه گردشگری ابتدا باید نسبت به گردشگر ایجاد شود، افزود: این رویه باید به گونه‌ای تغییر کند که ما نگوییم گردشگر برای اقدامات هنجارشکنانه وارد کشور و منطقه ما شده بلکه او برای آشنایی با همین فرهنگ، مذهب، هنجار و ارزش‌های ایرانی اسلامی به کشورمان سفر کرده است.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: وقتی این نگاه راهبردی را به گردشگر داشته باشیم حوزه گردشگری می‌تواند به اقتصاد کمک کند و ضرورت دارد این نگاه در سطح کلان کشور در بین مسئولان نیز به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با تاکید بر واگذاری امور به مردم در حوزه گردشگری، گفت: سیستان و بلوچستان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که اگر موانع گردشگری در برابر آن نباشد به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه ششم بر توسعه سواحل مکران تاکید بسیار دارد و این منطقه یکی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری کشور است.

وی درباره برگزاری رویداد‌های ملی در سیستان و بلوچستان که خواسته مسئولان استانی بود، گفت: در این مورد خود دستگاه‌ها باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و رویداد‌های فرهنگی در حوزه گردشگری، رسانه و ورزش را در استان میزبانی کنند.

حجت الاسلام مازنی تصریح کرد: قطعا در این زمینه کمیسیون فرهنگی نیز حامی برگزاری رویداد‌های ملی در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی ظرفیت گردشگری مذهبی سیستان و بلوچستان را با توجه به هم مرز بودن این استان با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان و عبور زوار خارجی امام رضا (ع) از این استان را فرصتی مغتنم دانست و گفت: سالانه ۳۰۰ هزار نفر گردشگر مذهبی خارجی برای زیارت امام رضا (ع) از این استان به سمت مشهد تردد می‌کنند.

 رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی روز گذشته پنجشنبه وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شدند.

به دلیل وسعت سیستان و بلوچستان، ۲ هیات از کمیسیون فرهنگی مجلس به این استان سفر کردند که تعدادی از اعضا در چابهار و تعدادی دیگر در مرکز و شمال این نقطه از ایران اسلامی حضور یافتند.

دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سازمان‌های مردم نهاد و هیات‌های ورزشی، بازدید از موزه هنر‌های تجسمی، بازدید از مناطق حاشیه نشین و بازدید از روستای هدف گردشگری منزل آب از جمله برنامه‌های سفر برخی از اعضای کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام /پ

سفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار