بنابر گزارش‌ها، مایک پمپئو در سفر به عراق با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با مقامات عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سفری ناگهانی وارد عراق شد و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

آنگونه که رویترز گزارش داد، مایک پمپئو روز چهارشنبه با مقامات عراقی و نظامیان آمریکا در این کشور دیدار کرد تا درباره خروج نظامی واشنگتن از سوریه به آنها اطمینان دهد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادعایی بی‌اساس هشدار داد که «ایران همچنان یک خطر امنیتی برای منطقه است».

بنا به گزارش رسانه‌های عراق،  پمپئو در  این سفر با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

پمپئو از روز گذشته (سه‌شنبه) تور خاورمیانه‌ای خود را برای سفر به 8 کشور منطقه آغاز کرد. وی قرار است در جریان این سفر از اردن، مصر، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت دیدن کند.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که پمپئو در گفتگوهای خود با مقامات کشورهای منطقه بر یک پیام تاکید دارد و آن این است که «آمریکا خاورمیانه را ترک نخواهد کرد».

این سفر پس از آن صورت گرفت که اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی در بین متحدان منطقه‌ای واشنگتن شد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرده که پمپئو در تور خاورمیانه‌ای خود به بحران سوریه و یمن خواهد پرداخت. طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در این سفر خواهان اتحاد میان کشورهای منطقه به عنوان بخشی از راهبرد واشنگتن برای مقابله با آنچه «نفوذ ایران» خوانده شده، خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار