وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های بخش کشاورزی در کشور است.

توسعه صنعت گیاهان دارویی اولویت بخش کشاورزیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پنج شنبه ۲۷ دی ۹۷ در سفر به شهرستان بروجن، توسعه کشت گیاهان دارویی را از برنامه‌های اولویت‎دار بخش کشاورزی در استان‌ها بیان کرد.

وی با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: با کشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه‌های دارویی، درآمدزایی و بهره برداری از اراضی کشاورزی و مرتعی افزایش می‌یابد.

حجتی اضافه کرد: ایجاد و راه اندازی واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و به ویژه گیاهان دارویی، بر افزایش درآمدزایی، ارز آوری و اقتصاد کشور مؤثر است.

وی با بیان کشت گیاهان بر اساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی در مناطق مختلف کشور ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی و کاهش بارندگی، کشت گیاهان دارویی و کم آب بر می‌تواند زمینه اشتغال در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

حجتی همچنین بر ایجاد تعاونی‌های تخصصی گیاهان دارویی، برنامه ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیک تأکید کرد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بمنظور سرکشی، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح حوزه کشاورزی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های بروجن و لردگان، به این استان سفر کرد.
 
کلنگ زنی مزرعه گیاهان دارویی در سفیددشت و افتتاح مجتمع گلخانه‌ای در روستای معموره بخش بلداجی، از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان بروجن است.

انتهای پیام/خ

سفر وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار