رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد:

خدمت رسانی به 137 روستا در حریم مشهد یک چالش مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حریم مشهد حدود 137 روستا داریم که خدمت رسانی به این مناطق به لحاظ قانونی چالش‌های خاصی را به دنبال دارد.

خدمت رسانی به 137 روستا در حریم مشهد یک چالش مدیریت شهری استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بسیاری از مشکلات مدیریت شهری ناشی از گستردگی بیش از حد حریم روستایی اطراف است که ضرورت جلوگیری از گسترش این حریم احساس می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر با بیان اینکه بعضی خدمات مانند حوزه آموزشی، بهداشتی و امنیتی توسط فرمانداری به سکونتگاه‌های روستایی اطراف مشهد ارائه می‌شود، افزود: سکونتگاه های روستایی و هسته‌های جمعیتی واقع در حریم کلانشهر مشهد بستری مناسب برای تامین نیروی انسانی و کارگران محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه رونق گردشگری یکی از فرصت هایی است که با سرمایه‌گذاری مناسب در روستاهای اطراف مشهد می توان با آن به نتایج خوبی رسید ، ادامه داد: ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی در ﻓﻀﺎﻫﺎی روﺳـﺘﺎﯾﯽ ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﻇﺮﻓﯿـﺖﻫــﺎی ﻃﺒﯿﻌــﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕــﯽ ﻣﻮﺟــﻮد، ﺑـﻪ‌ﻋﻨـﻮان روﯾﮑـﺮد و ﻓﻌـﺎﻟﯿﺘﯽ ﻣﮑﻤـﻞ می تواند ﺑــﺮای ارﺗﻘــﺎء ﮐﯿﻔﯿــﺖ زﻧــﺪﮔﯽ ﺳــﺎﮐﻨﺎن ﻧــﻮاﺣﯽ روﺳــﺘﺎﯾﯽ، ﺗﺠﺪﯾﺪ ﺣﯿﺎت روﺳﺘﺎﻫﺎ و ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﭘﺎﯾـﺪار روﺳـﺘﺎﯾﯽ ﻧﻘـﺶ اﺳﺎﺳـﯽ اﯾﻔـﺎ ﮐﻨـﺪ.

حاجیان برخی از موارد مرتبط با افزایش بزهکاری در محلات حاشیه شهر را بیان کرد و گفت: قانونگذار به مدیران شهری اجازه مدیریت در حیطه خارج از شهر را نداده است و این مسئله خود عامل به وجود آورنده کم توجهی به سکونتگاه های روستایی و هسته های جمعیتی واقع در حریم کلانشهرهای مشهد است.

وی افزود: کمبود بودجه برای فعالیت های عمرانی و بهسازی یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه نمود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

ضرورت جلوگیری از گسترش مناطق روستایی در حریم شهر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار