مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

روستاهای استان گنجینه ای از گردشگری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: روستاهای استان گنجینه ای از گردشگری هستند وتوسعه روستا تنها ایجاد کارخانه و کارگاه نیست بلکه توسعه برمدار گردشگری است.

روستاهای استان گنجینه ای از گردشگری هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در نشست توسعه روستائی که در موزه خراسان بزرگ برگزار شد، گفت: گردشگری می‌تواند اشتغال و ثروت آفرینی را به دنبال داشته باشد، اما متاسفانه ما از داشته‌های خود غفلت کرده ایم و توسعه را برمدار صنعت پیش برده ایم.

وی افزود: در استان خراسان رضوی ۳۲۸۱ روستای دارای سکنه و بیش از ۴ هزار روستای بدون سکنه داریم که بخش زیادی از این روستا‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه گردشگری و ایجاد اقامتگاه بوم گردی دارند.

مکرمی فربا بیان این که روستا‌ها ارتباط مستقیمی با اشتغال و توسعه در کشور دارند، عنوان کرد: دریک روستای استان فارس فردی در روستا میلیارد‌ها ثروت جمع آوری کرده است، چون توانسته است به خوبی جذب گردشگر اروپایی را انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های استان یک ضرورت است گفت:: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارد در روستا‌هایی که مرجع و ماخذ توسعه تلقی می‌شوند همکاری همه جانبه را داشته باشیم.

وی افزود:تا اکنون با ۱۳۰ اقامتگاه موافقت اولیه شده و ۳۵ اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده است، اما با توجه به این که در استان حدود ۳ هزار روستا داریم تعداد بوم گردی باید افزایش یابد.

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست توسعه روستایی بر مبنای احیای اماکن فرهنگی و گردشگری روستا‌های بخش مرکزی شهرستان مشهدوکلات گفت:اگر پیوند بین بخش‌های مختلف ایجاد شود و ۱۰۰ هزار زائر خارجی و ۵۰۰ هزار زائر داخلی را به محدوده کلات ببریم اتفاقات خوشایندی در توسعه این شهرستان به وجودمی آید.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگر خود مانند چاه نفت است افزود:اگر در روستا‌های شهرستان ظرفیت اقامت وجود داشته باشد. دولت در برابر قدرت مردم ضعیف است و حجم نقدینگی در دست مردم بیشتر از قدرت اقتصادی دولت است.


انتهای پیام//ح. ص

 

 

 برگزاری نشست توسعه روستایی بر مبنای احیای اماکن فرهنگی و گردشگری روستاهای بخش مرکزی  مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار