معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن از طریق کانال‌های دیپلماتیک اطلاع داده است که تصمیم آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد قابل مذاکره نیست.

ریابکوف: واشنگتن تصمیم خود برای خروج از پیمان هسته‌ای ۱۹۸۷ را غیر قابل مذاکره می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن از طریق کانال‌های دیپلماتیک به مسکو اطلاع داده است که تصمیم این کشور برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد قابل مذاکره نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن هنوز توضیحی درباره اینکه چرا موشک کروز «اس اس سی-۸» را نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد می‌داند، ارائه نکرده است. مسائل مورد اختلاف میان مسکو-واشنگتن ریشه در ادعا‌های دو طرف در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد دارد. ما کاملا متقاعد شده‌ایم که وضعیت فعلی نتیجه سیاست در پیش گرفته شده از سوی واشنگتن و روش این کشور برای مدیریت مسائل است.

این دیپلمات روس بار دیگر تاکید کرد موشک کروز اس اس سی-۸ در تناقض با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد نیست. ریابکوف همچنین درخواست آمریکا برای از بین بردن تمامی موشک‌های از این نوع را برای مسکو غیرقابل قبول خواند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا تصمیم خود برای خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ را غیر قابل بحث دانسته و اعلام کرده است که مجموعه شرایط در کنار هم منجر به این تصمیم شد و این تصمیم نهایی واشنگتن است.

بنابر گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، تصمیم آمریکا در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد قابل دفاع نبوده و از دیدگاه قانونی بی‌اعتبار است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید.

مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض پیمان هسته‌ای ۱۹۸۷ متهم کرد‌ه‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از سوی مسکو، واشنگتن از این پیمان خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار