غربالگری اضطراب ۲۵۰۰ کودک در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در استان زیر پوشش طرح غربالگری اضطراب قرار گرفتند.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در ۱۰۰ مهدکودک شهرستان‌های بیرجند، قائن، طبس، بشرویه، زیرکوه و فردوس از ابتدای مهر غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۷۳ نفر نیاز به درمان اختلال اضطراب داشتند، افزود: ۹۹ درصد از این کودکان، با مراجعه به مراکز درمان با روش‌های شناختی رفتاری درمان شدند و تنها یک درصد به دارو درمانی نیاز داشتند.

عرب نژاد با بیان اینکه تاکنون تحلیلی راجع به این طرح انجام نشده و درصد دقیقی از کودکان مضطرب موجود نیست، گفت: امسال  هزار و  ۱۰۰ کودک در ۴۰ مهدکودک بیرجند زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان از اجرای مجدد طرح غربالگری اضطراب کودکان بین ۵ تا ۶ سال در مهد‌های کودک از دی تا فروردین ۹۸ خبرداد و افزود: هدف از اجرای آن تشخیص اختلالات اضطراب دوران کودکی است که منجر به اختلالات روانی در بزرگسالی همچون افسردگی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار تیم‌های نظارت کشوری همراه با تیم نظارت استان متشکل از کارشناسان مراکز درمانی با هدف تحلیل تعیین سطح اضطراب در کشور اجرای طرح در استان‌ها را بررسی و بازدید می‌کنند، گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان از سال ۹۳ به صورت آزمایشی در تهران و خراسان جنوبی آغاز شد و اکنون در تمام کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ

 

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.