۸۵ درصد از مدارس قزوین سیستم گرمایشی استاندارد دارند

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: هفت هزار و ۷۲۶ کلاس درس معادل ۸۵ درصد از مدارس استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جوانبخت مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در جلسه شورای فنی استان گفت: از ۹ هزار و ۶۵۰ کلاس درس موجود در استان، هفت هزار و ۷۲۶ کلاس از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند.

جوانبخت افزود: برای استاندارد سازی کلاس‌های درسی که از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون عمرانی استاندار هم در این نشست گفت: موضوع نظارت و استفاده از مجریان در ساخت و ساز‌های صنعتی نباید منحصر به شهرک‌های صنعتی باشد.

فرخزاد افزود: با توجه به اینکه این نوع ساخت و ساز‌ها در اطراف شهر‌ها و حتی روستا‌ها نیز صورت می‌گیرد، استفاده از مجریان ذیصلاح برای چنین پروژه‌هایی باید تعریف شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مجریان فاقد صلاحیت در ساخت و ساز‌های شهرک‌های صنعتی مشاهده می‌شود که این مساله به طور جدی از سوی شورای فنی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار گفت: در حوزه استفاده از مشاوران، به ویژه افراد بومی از سوی دستگاه‌ها باید موارد لازم به تصویب شورای فنی استان برسد و به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ شود.

فرخزاد افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی همچنین برای اجرای ساخت و ساز‌های خود فاقد دفاتر فنی هستند که پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز از توانمندی‌های موجود اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای فنی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار