مقیمی گفت: امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود، اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحد‌های مختلف صنعتی است.

بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت ۱۳۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعتبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه شانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی گفت: رفع موانع تولید از جمله سیاست‌های وزارت صنعت برای ایجاد شرایط بهبود در تولید است و به دنبال آن هستیم که از نیاز حداقل پنج‌ماه آتی واحد‌های صنعتی تصویر درستی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود، اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند و در حال حاضر بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحد‌های مختلف صنعتی است.

مقیمی افزود: یک‌هزار و ۲۴۳ فقره تعرفه مربوط به مواد اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات مقرر شده است بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و مناطق ویژه وارد شود. وزارت صنعت به‌دنبال برگزاری جلسات مختلف تخصصی با انجمن‌ها و حوزه‌های صنایع مختلف است.

تصریح کرد: وضعیت مواد اولیه‌ای که در بورس عرضه می‌شود بهبود یافته است. شکایت‌های زیادی در مورد توزیع نادرست مواد اولیه‌ی واحد‌های فعال تولیدی، به وزارت صنعت رسیده و در این زمینه ابلاغیه‌ای برای همه استان‌ها ارسال شده است.


بیشتر بخوانید: راه نجات اقتصاد کشور در افزایش تولید است


وی ادامه داد: در مواردی مواد اولیه به دست تولیدکننده اصلی که به آن نیاز دارد، نرسیده است؛ بنابراین باید ظرفیت واحد‌هایی که برای آن‌ها پروانه بهره‌برداری صادر شده، به‌روز شود تا مواد اولیه به دست تولیدکنندگان اصلی برسد.

مقیمی اظهار کرد: هدف اصلی تحریم‌های ظالمانه دشمن، زمین‌گیر کردن تولید در کشور است، ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش موردنیاز واحد‌های تولیدی، به مبارزه تحریم می‌رود.

وی در پایان گفت: در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، مدیریت شرایط تحریم و حفظ سطح تولید است که با نقش راهی که تدوین شده است با همه‌ی آن‌ها مقابله می‌شود.

انتهای پیام/

هدف اصلی تحریم‌های ظالمانه دشمن، زمین‌گیر کردن تولید در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار