فرماندار ویژه فسا در بازدید از روند ساخت دریچه‌های سد تنگ خمار در استان خوزستان تأخیر بیشتر از این را جایز ندانست و بر تسریع در اتمام کار تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کرمی فرماندار ویژه فسا در جلسه پیگیری روند ساخت دریچه‌های این سد، گفت: هر چند بارش باران روز‌های گذشته در شهرستان فسا موجب شادی مردم و کشاورزان شد، ولی به دلیل عدم اتمام پروژه و نداشتن دریچه‌های کنترل این سد متاسفانه آب‌ها به هدر رفت تا همچنان مردم چشم به انتطار آبگیری این سد و بارش دوباره باران شوند.

وی در ادامه از اتمام ساخت ۱۱ دریچه در کارگاهی که در زیر دست سد گتوند در استان خوزستان قرار دارد خبر داد و افزود: این کارگاه در ساخت دریچه‌های رادیال در کشور موفق بوده و تاکنون دریچه‌های سد‌های زیادی را در کشور ساخته است.

کرمی ادامه داد: با پیگیری‌ها مقرر شد تا پایان امسال دریچه‌های ساخته شده به محل سد حمل و انتقال داده شود تا با ایجاد کارگاهی جدید، مرحله رنگ کاری دریچه‌ها در شهرستان فسا انجام شود.

فرماندار ویژه فسا، دلایل کندی در اجرای طرح را، عدم پرداخت ٣ میلیاردتومانی به پیمانکار توسط دولت و تعدیل نیرو از ٣٠ نفر کارگر فعال در کارگاه به ٧ نفر و عدم پرداخت حقوق ٧ ماه کارگران این پروژه عنوان کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری شاهد اتمام این طرح در سال آینده باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این سد بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن هنوز به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اتمام و ساخت دریچه‌های این پروژه و آب گیری با توجه به وجود بقایای معماری دوره زندیه و قاجار می‌توان از این طرح به عنوان یک نقطه گردشگری نیز نام برد.

سد تنگ خمار با گنجایش ۳ میلیون متر مکعب آب عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ شروع شده و با آبگیری دو بار در سال قادر به تخلیه شش میلیون متر مکعب آب در مسیر رودخانه است که با بهره برداری از این سد بیش از یک هزار هکتار از اراضی بخش‌های شیبکوه و نوبندگان و تغذیه آبخوان آبرفتی دشت شیبکوه را تامین خواهد کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

ساخت دریچه‌های سد تنگ خمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
از کی فسا شده جز خوزستان که ما اهالی خبر نداریم بهتره یک سفر ایرانگردی داشته باشید فسا دراستان فارس 150کیلومتر تا شیراز فاصله داره روستای سنان درفاصله حدود17کیلومتری فسا وجز بخش شیبکوه میباشد
آخرین اخبار