مادورو در تجمع بزرگ اعتراضی مردم ونزوئلا علیه تحرکات تنش‌آمیز آمریکا، بر عزم دولت ونزوئلا در دفاع از مرزها و حاکمیت این کشور تأکید کرد.

مادورو: کمکهای بشردوستانه پوششی برای مداخله نظامی آمریکا است/قطع روابط سیاسی ونزوئلا با کلمبیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز شنبه با حضور در تجمع بزرگ اعتراضی مردم ونزوئلا علیه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی این کشور، بر عزم دولت در دفاع از حاکمیت ونزوئلا تأکید کرد.

آمریکا طی روز‌های اخیر تبلیغات رسانه‌ای وسیعی درباره ارسال «کمک‌های بشردوستانه» به مردم ونزوئلا از طریق مرز‌های زمینی کشور‌های همسایه ونزوئلا به راه انداخته است، اما نیکلاس مادورو تأکید کرد کاراکاس اجازه نخواهد داد چنین محموله‌هایی وارد ونزوئلا شوند.

به گفته مادورو آمریکا طی چهارسال گذشته با اعلام «نگرانی» درباره شرایط انسانی در ونزوئلا و اکنون ادعای ارسال «کمک‌های بشردوستانه» به دنبال توجیه دخالت در امور داخلی این کشور است.

روز شنبه هزاران نفر از مردم ونزوئلا با تجمع در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، ضمن حمایت از مادورو علیه نمایش کمکهای بشردوستانه آمریکا شعار سر دادند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با حضور در این تجمع بزرگ اعتراضی، با محکوم‌کردن تلاشهای خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت در اعمال فشار به نیروهای نظامی مستقر در مرز کلمبیا برای صدور مجوز ورود «کامیونهای حامل کمکهای بشردوستانه» به خاک ونزوئلا، این کارزار نمایشی آمریکا و مخالفان را «کودتای برنامه‌ریزی‌شده‌ای» خواند.

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه  هشدار داده بود که  «تحولات ونزوئلا به مرحله خطرناکی رسیده است. آمریکا برای عبور از مرز‌های ونزوئلا به بهانه کمک‌رسانی برنامه‌ریزی می‌کند. واشنگتن به دنبال تحویل سلاح برای مخالفا ن دولت ونزوئلا است و به این منظور از شرکت اوکراینی آنتونوف استفاده می‌کند.

این وزارتخانه در این زمینه افزود: «شرکت‌های وابسته به واشنگتن و متحدانش در ناتو، ارسال محموله‌های بزرگ سلاح برای مخالفان دولت در ونزوئلا را بررسی می‌کنند».

نیکلاس مادورو در سخنرانی خود در تجمع هواداران خود همچنین با اشاره به همکاری کلمبیا با آمریکا برای دخالت در امور داخلی ونزوئلا اعلام کرد که کاراکاس روابط سیاسی خود با کلمبیا را قطع و تمام دیپلمات‌های این کشور را از خاک ونزوئلا اخراج می‌کند.

ونزوئلا هم‌اکنون به علت دخالت آمریکا و کشور‌های غربی با بحران سیاسی و اقتصادی روبرو است. تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور معرفی کرد. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کرده بودند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار