حجت الاسلام رئیسی:

پیوستن به برخی کنوانسیون‌های بین المللی موجب خود‌ تحریمی و انزوا می‌شود/ رمز اثرگذاری کلام روحانیون در میان مردم، زندگی ساده و به دور اشرافیت آنان است/ تداوم انقلاب در گرو مبارزه با فساد خواهد بود

**تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوستن به برخی کنوانسیون‌های بین المللی راه‌های خروج و دور زدن تحریم‌ها را از ما می‌گیرد و ملت ایران را به سمت خود تحریمی و انزوا پیش می‌برد.
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی  تولیت آستان قدس رضوی روز یکشنبه در مراسم تجدید میثاق طلاب حوزه‌های علمیه تهران با آرمان‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر عضو هر کنوانسیون بین المللی شود باید منافع و مصالح ملی در آن لحاظ شود.
 
وی افزود: امروز دشمنان با مشکلات اقتصادی و تحریم، تلفیقی از جنگ نرم و سخت را برای ملت ایران تدارک دیده اند که باید در برخورد با این مسائل هوشیارانه عمل کرد.
 
رئیسی با اشاره به بیانیه راهگشا، بصیرت آفرین و امید بخش رهبر معظم به مناسب آغاز دهه پنجم انقلاب، اظهار داشت: این بیانیه با نگاهی به موفقیت‌های نظام اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به رشته نگارش درآمده است که بر اساس آن تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی برای تحقق آرمان‌های انقلاب بسیج خواهند شد.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوستن به برخی کنوانسیون‌های بین المللی راه‌های خروج و دور زدن تحریم‌ها را از ما می‌گیرد و ملت ایران را به سمت خود تحریمی و انزوا پیش می‌برد.
 
وی ادامه داد: امروز انقلاب ایران فاصله زیادی با اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد، ایجاد نظام اسلامی راه را برای تشکیل دولت و در نهایت ایجاد تمدن اسلامی باز کرده است.
 
تولیت آستان مقدس رضوی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران مردم مسلمان کشور‌های منطقه با بیداری اسلامی خود به دنبال بازیابی هویت اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه مبدا و سرنوشت انقلاب اسلامی و روحانیت با یکدیگر گره خورده است، تاکید کرد: روحانیون به عنوان روشنفکران دینی جامعه باید در کنار مردم باشند و تحولات جامعه را رصد و در مواقع حساس هشدار‌های لازم را بدهند.
 
حجت الاسلام رئیسی افزود: حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب باید در وهله اول اهداف و شعار‌های انقلاب اسلامی را شناسایی، سپس مشکلات روز جامعه و راه‌های برون رفت را بررسی کنند تا رسالت سنگین و راهبردی خود را در خصوص نظام اسلامی و مردم انجام داده باشند.
 
وی شهدا و جانبازان را اصلی‌ترین روشنفکران جامعه نامید و گفت: این قشر جامعه را خوب می‌شناسند و آن را با جان و دل درک می‌کنند و در مقابل کسانی نیز در قالب روشنفکری در صدد ترویج فرهنگ غربی بدون توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستند.
 
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه انقلابی در ارتباط با گسترش فرهنگ اسلامی باید نقش فعالانه‌ای در جامعه داشته باشند، ادامه داد: تهذیب نفس و آگاهی‌های سیاسی باید در میان روحانیون رواج داشته باشد تا در زمان‌های حساس با انواع تفکر‌های غیر دینی و توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.
 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید توانایی مقابله با انواع تفکر‌های متحجر را داشته باشند، تاکید کرد: روحانیون با تفکراتی که به صورت علنی، انقلاب و مبانی اسلامی را زیر سوال می‌برند، به صورت جدی برخورد کنند.
 
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: برخورد با تحجر فقط با استفاده از تفکرات فقهی و بصیرت روحانیون امکان پذیر است، روحانیون با تبعیت از بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم در مقابل انواع انحرافات ایستادگی کنند.
 
وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در بحث علم و پژوهش گام‌های بلندی بردارند، به گونه‌ای که توسط فقه اصیل امام صادق (ع) جواب تمام شبهات جوانان و به ویژه توطئه دشمنان را در فضای مجازی بدهند.
 
تولیت آستان مقدس رضوی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد روح امید و نشاط در میان افراد جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیون باید روح امید و زندگی را در میان مردم زنده کنند و آینده کشور را بر اساس وضعیت موجود و پیشرفت‌های کشور را همانگونه که هست به مردم تبیین کنند.
 
وی یادآور شد: روحانیون با استفاده از تریبون‌های خود، معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش دهند و روح امید و زندگی در جامعه جاری کنند.
 
رئیسی با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی رژیم طاغوت و ستم شاهی را تطهیر می‌کنند، عنوان کرد: جنایات رژیم فاسد پهلوی و همچنین عقب ماندگی‌های کشور در آن زمان باید توسط طلاب در میان مردم و به ویژه جوانان تبیین و تفسیر شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز طلاب کمترین درآمد را در میان اقشار مختلف جامعه دارند، افزود: رمز اثرگذاری کلام روحانیون در میان مردم به خاطر زندگی ساده و به دور اشرافیت آنان است.
 
تولیت آستان مقدس رضوی، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی جامعه عنوان کرد و یادآور شد: روحانیون با استفاده از نفوذی که در میان مردم و مسئولان دارند، باید ارزش‌های اسلامی از جمله قناعت را ترویج دهند.
 
وی در ادامه اجرای عدالت را یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: اجرای عدالت و مبارزه با فساد جزو ماهیت‌های اصلی نظام اسلامی است و هرگز این مقولات از آن جدا نخواهند شد.
 
رئیسی ادامه داد: تداوم انقلاب در گرو مبارزه با فساد خواهد بود، ترویج زندگی اشرافی توسط برخی افراد به هیچ عنوان با سیره و روش رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) سنخیتی ندارد.
 
وی با بیان اینکه استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، ابزار کرد: دستاورد‌های نظام اسلامی در این حوزه باید به صورت صحیح و دقیق توسط طلاب به مردم بازگو و تبیین شود.
 
روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران امروز یکشنبه در آستانه میلاد امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار