رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از قطعه‌سازان بر روی قیمت نهایی خودرو اثر می‌گذارد

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: اگر تولید رونق پیدا کند یقینا بر روی قیمت خودرو و قطعات تاثیر بسزایی می‌گذارد.

حمایت از قطعه‌سازان بر روی قیمت نهایی خودرو اثر می‌گذاردرضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  پرداخت تسهیلات به قطعه سازان گفت: وزرات صنعت، معدن و تجارت و شخص بنده، پیگیر پیش‌خرید کنندگان خودرو و پرداخت به موقع تسهیلات به قطعه سازان بوده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن، تجارت در ادامه افزود: اصرار بنده برای این بود که بتوانیم تولید را توسعه بدهیم، اگر تولید رونق پیدا کند یقینا بر روی قیمت خودرو و قطعات تاثیر بسزایی می‌گذارد.

رحمانی درباره عوامل رونق گرفتن تولید خودرو  در کشور گفت: رونق گرفتن تولید خودروی داخلی در مرحله  اول بستگی به تامین سرمایه در گردش دارد، دولت قرار بود کمکی به بانک‌ها برای تسهیلات بلا‌عوض دهد، که این قضیه به ۴ هزار میلیارد تومان مشهور شد، اما متاسفانه دولت در این قضیه کند پیش رفت.

وی در ادامه افزود: طبق گزارشات بنده چند روزی است روزی است که موانع این قضیه رفع شده و  پرداخت تسهیلات به قطعه سازان روی غلتک افتاده است. 

رحمانی با تاکید بر اینکه حمایت از قطعه‌سازان بر روی قیمت نهایی خودرو اثر می‌گذارد گفت:  این تسهیلات بانکی برای تبدیل به سفارش گذاری جدید حتما باید به دست قطعه ساز برسد. حمایت از قطعه ساز بر قیمت خودرو در بازار تاثیر بسزایی می‌گذارد؛ زیرا  تولید را بالا می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود ساعدی
۱۲:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام جناب وزیر صمت ! اگر مطمئن هستید که گزارشات و مشورت های مشاوران و معاونین جنابعالی در خصوص صحت عملکرد قطعه سازان و خودرو سازان و تهیه آنالیز قیمت تمام شده و هزینه تولید و مشکلات مالی اظهاری آنها واقعآ درست است و بایستی برای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال به قطعه سازان و به تبع آن به خودرو سازان بیش از این ( از سال 1376 ) کمک شود , عاجزانه تقاضامند است : 1- دلیل عدم صادرات قطعه توسط قطعه سازان و اصرار بر تحویل قطعات تولیدی خود به خودرو سازان داخلی طی سی سال گذشته بویژه طی 20 سال اخیر ( شرائط تحریمی ) آنهم با وجود مطالبات فراوان از خودرو سازان داخلی را بیان فرمائید !؟ و بگوئید که چرا ایشان به ضرردادن خود اصرار دارند 2- چرا لیست سهامداران و نام شرکتهای قطعه سازی که بیشترین طلب از خودرو سازان را دارند منتشر نمی کنید 3- چرا نام و لیست سهامداران شرکتهای خودرو ساز عمده که بیشترین سهم بازار و بیشترین دریافت کننده تسهیلات از سوی دولتها و بیشترین صاحب تریبون در مملکت هستند را منتشر نمی کنید !؟؟
اگر موافقت بفرمائید بنده حاضر هستم با اسناد و مدارک , در خدمتتان باشم.
العاقبه للمتقین !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
آخرین اخبار