بخشی گفت: با توجه به آمارهای گزارش شده، تلفات برق در شبکه توزیع به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد رسیدعلی بخشی رئیس هیئت مدیره سندیکای برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلفات شبکه توزیع برق در کشور اظهار کرد: اعداد و ارقام متفاوتی از تلفات برق در شبکه توزیع مطرح شده است، که به گفته مسئولان توانیر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای برق با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات در صنعت برق تصریح کرد: در سال‌های گذشته فعالیت جدی برای کاهش تلفات برق در شبکه توزیع صورت گرفت، بخشی از آن به دلیل ساختار شبکه و بخشی دیگر از آن به دلیل استقاده غیرمجاز از انرژی برق است.


بیشتر بخوانید: یک سوم ترانس های شبکه توزیع فرسوده است


وی ادامه داد: اخیرا پیشنهادی از سوی سندیکای صنعت برق برای استفاده از ماده ۱۲ برای صرف جویی در مصرف برق با کاهش تلفات مطرح شده است و همکاری مناسبی میان وزارت نیرو و این سندیکا برای انجام آن در حال شکل گیری است.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش تلفات برق اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات از اهداف اصلی صنعت برق در ایران است که با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده تاکنون تلفات برق از ۱۵ درصد به ۹/۱۰ درصد رسیده است و در ادامه روند کنونی در چهار سال آینده تصمیم بر آن است که این مقدار تلفات به ۹ درصد کاهش یابد.

برنامه‌های کاهش تلفات در زمینه‌های غیرفنی و فنی با استفاده از تجهیزات و طرح‌های نوین در دستور کار قرار دارد که  اقدامات فوق قطعاً باعث کاهش متوسط خاموشی برق به ازای هر مشترک خواهد شد. به همین منظور در جهت مدیریت انرژی در بخش عرضه کشور با توجه به مفاد برنامه ششم توسعه، راندمان متوسط نیروگاه‌های کشور در دولت دوازدهم باید حداقل به ۴۰ درصد برسد.

انتهای پیام/

پیشنهاد ماده ۱۲ برای صرف جویی در مصرف برق با کاهش تلفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار