سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد واشنگتن تلاش دارد تا فضا را به میدان جنگی جدید تبدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز، چهارشنبه اعلام کرد آمریکا تلاش دارد تا فضا را به میدان جنگی جدید تبدیل کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: واشنگتن با متهم کردن روسیه و چین به ایجاد تهدیدات فضایی، بلندپروازی هایش را در زمینه کسب برتری نظامی و توسعه سلاح‌های پیشرفته توجیه می‌کند.

او در یک نشست مطبوعاتی پیرامون اظهارات «یلیم پابلت» دستیار وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده بود توسعه موشک‌های چین می‌تواند ماهواره‌ها در مدار پایین‌تر را هدف قرار دهد، گفت: در حقیقت آن‌ها (آمریکایی ها) تلاش دارند بهانه‌ای پیدا کنند تا بلندپروازی‌شان را در زمینه استقرار برتری نظامی یکجانبه توجیه کرده و تحقیقات و توسعه سلاح‌های پیشرفته را به انجام برسانند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از آمریکا بخاطر اتهام زنی‌های بی اساس علیه روسیه و چین انتقاد کرد.

او گفت: من می‌خواهم به شما یادآوری کنم که این آمریکاست که تلاش دارد فضا را به میدان جنگ جدیدی تبدیل کند. آمریکا پیشتر مقر نیروی فضایی را برپا کرده و اکنون به دنبال ایجاد نیروی فضایی است. آمریکا همچنین تلاش دارد تا سلاح لیزری را در فضا مستقر کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: کشورش هرگز در یک رقابت تسلیحاتی در فضا شرکت نخواهد کرد و قصد چنین کاری را نیز ندارد.

گفتنی است این سخنان تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن یک آژانس توسعه فضایی جدید (SDA) به منظور تعیین و نظارت بر تهدیداتی که در آینده بر معماری فضا وارد می‌شود، ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تجربه
۱۸:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
یکی از کسانی که آمریکا رو تا این حد رسوند شما چینی ها یودید حالا تحویل بگیرید.
آخرین اخبار