نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهان باعث افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین افزایش نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهان بهای طلای سیاه را امروز (دوشنبه) افزایش داد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۴۳ سنت افزایش (معادل ۰.۶ درصد)، به ۶۸ دلار و یک سنت رسید. نفت خام برنت در سه ماهه نخست سال با ۲۷ درصد افزایش بها همراه بوده است.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۲ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد)، ۶۰ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه معامله شد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین کاهش سطح تولیدات نفتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک باعث افزایش قیمت نفت در سال جاری میلادی شده است. این در حالی است که همچنان نگرانی‌هایی درباره کاهش رشد اقتصاد جهان و جنگ تجاری آمریکا و چین وجود دارد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد آمریکا در هفته گذشته تعداد سکو‌های حفاری خود را به پایین‌ترین سطح در یک سال اخیر رسانده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا هم باعث افزایش قیمت طلا شد. بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۳.۱۵ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات پیشین به پایین‌ترین سطح از ۸ مارس رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار