اورژانس استان در ایام نوروز به ۹۹۸ مصدوم امدادرسانی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباسی ، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت:طرح نوروزی با ۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵شهری و جاده ای و با ۷۱ دستگاه آمبولانس فعال و حدود ۴۰دستگاه آمبولانس پشتیبان و با استفاده از ۴۵۰ نیروی فوریت های پزشکی پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ساعت ۸ صبح ۱۷ فروردین ادامه دارد، افزود: ۶۳۰مورد از مأموریتها در ایام نوروز حوادث ترافیکی بوده که به ۹۸۸مصدوم امدادرسانی شده است.

وی گفت: آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا۲۰ به خاطر آرامش خاطر مسافران نوروزی و یاداوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومین حاشیه امن جاده ها استقرار دارند.

عباسی افزود: وی با بیان اینکه دو دستگاه اتوبوس در دو شهرستان بیرجند و فردوس آماده امدادرسانی هستند گفت: دو فروند بالگرد در دو اورژانس هوایی بیرجند و طبس آماده امدادرسانی به حوادث خاص و نقاط صعب العبور بودند و طی ۱۴سورتی پرواز ۲۱مصدوم را که اکثر آنها مربوط به حوادث بوده است را به مراکز درمانی تخصصی منتقل کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در ورودی پنج شهرستان بشرویه و سرایان و فرودوس و قاین و نهبندان ۵ ایستگاه سلامت اورژانس با هدف چکاپ قند خون و فشار خون و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی شد و تا کنون به ۹۲۲نفر ارایه خدمت شده است.

عباسی افزود: آمار فوتی های جاده ای در مقایسه با طرح سلامت نوروزی ۹۷ افزایش دارد که آمار آن در اختیار پزشکی قانونی است.

انتهای پیام/ک

۶هزار و ۲۴۰ ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.