مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با سرریز شدن سد طالقان در اواخر هفته جاری، احتمال جاری شدن سیل در برخی از روستا‌های حاشیه شاهرود وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت : با اعلام آماده باش به ساکنان این روستا‌ها برای حضور در نقاط امن و یا اسکان اضطراری در صورت نیاز، از صاحبان تاسیسات، کارگاه‌های شن و ماسه و مراکز پرورش ماهی مستقر در حاشیه شاهرود هم خواشته شده است به علت خطر وقوع سیل در آخر هفته، تجهیزات خود از مسیر رودخانه و سیل جمع آوری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: به دنبال انباشت آب در سد طالقان و پر شدن ظرفیت گنجایش این سد، آب آن به احتمال زیاد طی روز‌های آینده سرریز می‌شود و به این ترتیب شاهد ورود ۲۰۰ متر مکعب در ثانیه آب در رودخانه شاهرود خواهیم بود.
مهدیخانی، ظرفیت فعلی شاهرود را ۲۰۰ متر مکعب برثانیه خواند و گفت: با سریز آب سد طالقان، این حجم ۲ برابر می‌شود.

 *منطقه الموت در معرض خطر رانش زمین

مدیر کل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در پی بارندگی‌های اخیر در استان، مناطق کوهستانی بالاخص الموت‌های شرقی و غربی وطارم سفلا مستعد پدیده رانش شده است که شاهد رخداد چندین مورد رانش درآن‌ها بودیم.

وی افزود: ساکنان مناطق در معرض خطر باید موارد احتیاطی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب‌های خاکی و سنگی و ریزش‌های کم که نشانه‌های اولیه رانش زمین است، موارد را سریعا به مقامات مسول اطلاع دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: قزوین به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز کشور، ۲۵ نوع بلیه طبیعی و انسان ساخت را تجربه کرده است.

مهدیخانی افزود: رانش زمین یکی از بلایای طبیعی است که در مناطق کوهستانی و شیبدار رخ می‌دهد و از مهمترین عوامل ایجاد آن، لغزندگی خاک و سنگ، انجام پروژه‌های عمرانی، زلزله و بارندگی شدید است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.