افزایش ۱۰درصدی شکایت از پزشکان در مشهد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: شکایت از پزشکان در مشهد، سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۱۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۴۰۰ شکایت پزشکی به نظام پزشکی مشهد ارسال شده است که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: چندین مورد از این شکایت‌ها منجر به ابطال پروانه‌های کوتاه مدت پزشکان مربوطه از سه تا پنج سال شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آمار شکایات از پزشکان به نسبت افزایش ارائه و تنوع خدمات پزشکی تقریبا منطقی است، چرا که در سال‌های گذشته شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خدمات پزشکی بوده ایم.

بیرجندی نژاد افزود: هنوز جامعه پزشکی مطالبات سال ۱۳۹۷ و بخشی از مطالبات سال۱۳۹۶ خود را از سازمان‌های بیمه گر و هم چنین در قالب کارانه‌ها دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر سازمان‌های بیمه سهم خود را در پرداختی‌ها افزایش دهند فشار کمتری به مردم و جامعه پزشکی وارد خواهد شد.

مسعود زحمتکش عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی دارای پروانه مطب در مشهد هم اکنون  ۵۱۵ نفر از آن‌ها مطب دارند که کمتر از ۱۵درصد را شامل می‌شوند.

 وی تصریح کرد: پزشکان عمومی به دلیل هزینه‌های بالای مطب داری و عدم انطباق درآمد‌ها با هزینه‌ها ترجیح می‌دهند که مطب نداشته باشند و در بخش‌ها و یا حتی مشاغل دیگر مشغول به کار شوند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از پزشکان عمومی مشهد در مراکز ترک اعتیاد، ۱۸ درصد در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و گروهی هم در قالب پزشک خانواده مشغول به کار هستند.

زحمتکش افزود: در حال حاضر گروه قابل توجهی از پزشکان عمومی مشهد فعالیت پزشکی ندارند یعنی یا مشغول درس خواندن برای گرفتن تخصص هستند، یا در فکر مهاجرت به خارج از کشور و یا در شغل دیگری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: پزشکان عمومی بیشترین بار درمان و ویزیت بیماران را بر عهده دارند درحالی که کمترین درآمد این قشر نصیب آن‌ها می‌شود و از سویی دیگر کمترین میزان شکایات هم مربوط به پزشکان عمومی است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تعرفه‌های پزشکی در سال جاری ۹ درصد افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه‌ها درآمد حداقلی را برای پزشکان عمومی در پی دارد چرا که بین هزینه‌ها و درآمد‌ها همخوانی وجود نخواهد داشت.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

افزایش ۹ درصدی تعرفه های پزشکی در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار