سامانه یکپارچه و سراسری سجا با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود.

هفته آینده از سامانه سجا رونمایی می شود.به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه سامانه یکپارچه و سراسری سجا با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: این سامانه با هدف آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود.

جمالی نژاد ادامه داد: در این سامانه گزارش لحظه‌ای استان‌ها در خصوص پیشرفت بازسازی، انجام عملیات اجرایی، تکمیل پرونده ساخت و ساز مناطق در قالب اقدامات برنامه قرارگاه انجام می‌شود.

وی افزود: میزان و پهنه خسارت سیلاب بهار امسال بسیار گسترده بود به طوری که ۲۵ استان کشور را درگیر کرد.

وی گفت: استان مرکزی با مدیریت به هنگام موفق شد خسارت کمتری را نسبت به سایر استان‌ها متحمل شود.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر سیل اخیر در استان مرکزی خسارت دیده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: قرارگاه سازندگی تشکیل شده تا با فرماندهی واحد، روند بازسازی مناطق سیل زده تسریع شود.

جمالی نژاد گفت: اقدامات بازسازی مناطق سیل زده در سه بخش ساختاری، برنامه‌ای و حمایتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: بازسازی در شرایط دشوار اقتصادی کار سختی است و نباید انتظار داشت تا اعتبار خاصی اختصاص یافته و نوسازی صورت گیرد بلکه باید از ظرفیت‌های داخلی بیشترین استفاده شود.

جمالی نژاد گفت: استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان بیشترین حجم خسارت سیلاب را متحمل شده اند و اولویت در کمک به این مناطق و ساخت مسکن و سرپناه مردم است.

وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت ۶ هزار خیر مسکن و مدرسه ساز در بازسازی مناطق سیل زده امری ضروری است.

انتهای پیام / م

آگاهی از فعالیت و اقدامات وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده

برچسب ها: سیل ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.