فرماندار هشترود؛

آغاز عملیات شبکه گذاری زمین‌های پایاب سد سهند

فرماندار هشترود از آغاز عملیات شبکه گذاری زمین‌های پایاب سد سهند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  امینیان فرماندار هشترود گفت: این طرح شامل شبکه فرعی داخل مزارع، ایستگاه‌های پمپاژ فرعی و نیرورسانی است و در مرحله نخست، شبکه گذاری هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پایاب سد سهند، انجام می‌شود.

وی، اعتبار اجرای این طرح را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شبکه گذاری زمین‌های پایاب سد سهند با همکاری و مشارکت بهره برداران و فرمانداری هشترود، آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، در مدت یک سال اجرا و در کشت بهاره سال ۹۹ از آن بهره برداری می‌شود.

فرماندار هشترود یادآور شد: خاک حاصل خیر اطراف سد سهند، امکان هر گونه سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، دامداری، زنبورداری، کشت گلخانه‌ای و صنایع مرتبط با کشاورزی و دامداری را اقتصادی و مقرون به صرفه کرده است، از این رو با اجرای طرح شبکه گذاری، رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی در این منطقه، دوچندان می‌شود.

زمین‌های طرح توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

سد سهند از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب، بر روی رودخانه «قرانقو چای» از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود به منظور تأمین آب آشامیدنی و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵، از آن بهره برداری می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ش

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات شبکه گذاری زمین‌های پایاب سد سهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.