رئیس دانشگاه مراغه گفت: این دانشگاه با دارا بودن ۱ سر آمد علمی در سال نود و هشت در رتبه ۲۰ و بالاتر از دانشگاه‌های صنعتی امیر کبیر، صنعتی خواجه نصیر الین طوسی، فردوسی مشهد و علم و صنعت ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، لطف الهی رئیس دانشگاه مراغه گفت: بر اساس اعلام فدراسیون سر آمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد ۷۵ نفر از محققان کشور در سال ۱۳۹۸ به عنوان سر آمد علمی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: این افراد با توجه به اعتبار علمی و رتبه آنها، حمایت‌هایی شامل پژوهانه نقدی، گرنت استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و امتیاز جذب پژوهشگر پسا دکتری را شامل هستند.

وی افزود: دکتر قدرت محمودی، عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه بعنوان یکی از این سر آمدان علمی در سال ۱۳۹۸ انتخاب شده است.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، در جدیدترین رتبه بندی اعلام شده از سوی پایگاه ISC، رتبه عالی دانشگاه مراغه در سال گذشته حفظ شده است.

لطف الهی افزود: بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه مراغه همچنان در میان ۸۴ دانشگاه و مجتمع آموزش عالی جامع، با قرار گرفتن در بازه ۲۲ الی ۳۰، جایگاه شایسته‌ای کسب کرده است.

حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

 

انتهای پیام/ش

تحصیل حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر دردانشگاه مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.