رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق مطالعه ای که رابطه با میزان افسردگی انجام داده ایم اصفهان نسبت به سال های گذشته در شرایط بهتری در حوزه رضایت مندی از زندگی قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کوروش محمدی رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از رسانه ملی بیان داشت: چندی پیش گزارشی مبنی بر به هم ریختگی شهر از لحاظ فرهنگی پخش و مشکلات زیادی را در مدیریت شهری در حوزه فرهنگی به تصویر کشید، متاسفانه با پخش این گزارش بی انصافی های زیادی در حق مجموعه 16 هزار نفری شهرداری انجام شد.

وی در ادامه افزود: گزارشی که چندی پیش  مبنی بر افسردگی مردم اصفهان در رسانه ها پخش شد به هیچ عنوان سندیت ندارد چراکه بر اساس چهار مطالعه دوره ای که از سال ۹۰ تا به امروز در رابطه با میزان افسردگی انسان ها انجام داده ایم اصفهان نسبت به سال های گذشته در شرایط بهتری در حوزه رضایت مندی از زندگی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مدتی به علت مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به زاینده رود، گرفتاری های این چنینی برای مردم رخ داد و برخی از سرمایه های اجتماعی افت کرد که البته مختص به اصفهان نیست و یک موضوع کشوری می باشد اما این موضوع دلیل موجهی برای این دست از قضاوت ها نیست.

کوروش محمدی تصریح کرد: ضریب امید به زندگی در اصفهان بر اساس آمار های به دست آمده حدود ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه اش در  ۵ سال گذشته افزایش یافته  و ما امروز شرایط مردم را خیلی بهتر از گذشته می بینیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد چند اتفاق مهم در سطح شهر اصفهان هستیم گفت:  سند گردشگری ۲۰۲۰ در حال تدوین است که می تواند یک تحول عظیم در حوزه گردشگری ایجاد کند. 

رئیس کمیسیون محیط زیست و امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز عملیات حلقه چهارم اصفهان اظهار کرد:  امروز ما به همت مدیران جدید توانستیم نمایشگاه صنعت و معدن را برای اولین بار در شهر برگزار کنیم که مورد تحسین همه تجار و بازرگان کشور های همسایه نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه های مدیریت شهری با محور توسعه نشاط اجتماعی که بر مسئله خانواده و زنان استوار است به مرحله عملیاتی خود رسیده و در هفته گذشته مرکز تخصصی خانواده در اصفهان افتتاح شد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کل کشور تشریح کرد: در سال گذشته یک واحد سینما در منطقه ۱۵، پردیس هنر در منطقه ۶ و بسیاری از پارک ها در مناطق ۱۵ گانه افتتاح شده است.

وی با بیان این نکته که در دو سال گذشته توسعه خدمات فرهنگی ورزشی در سطح شهر اصفهان افزایش یافته است، افزود: در این دو سال در ماه مبارک رمضان با برگزاری جام مولا عرشیان و بانو قدسیان جمع زیادی از مردم را به سمت ورزشگاه ها جذب کردیم.

کوروش محمدی بیان داشت: پروژه شهر هوشمند آغاز شده است و به زودی کارت هوشمند شهروندی با هدف تغییر و ارتقا رفتار شهروندی صادر می شود.

 وی با بیان این نکته که مرکز جامع آموزش و توانمند سازی اقشار آسیب دیده جامعه امسال به بهره برداری می رسد، توضیح داد: ۴ مرکز تسهیل گری به زودی برای ۴ منطقه حاشیه نشین و پر آسیب شهر اصفهان راه اندازی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: اجرای پروژه های گردشگری فرهنگی  با موضوع محور ها و گذر های فرهنگی در سطح شهر مانند محور چهار باغ را خواهیم داشت، همچنین اجرای طرح توانمند سازی خانواده با رویکرد آموزش و تغییر سبک زندگی در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به این نکته که همچنان اشکالاتی زیادی در مدیریت شهری وجود دارد تشریح کرد: با وجود تمامی مشکلات، ما نباید مردم را ناامید کنیم و خبر های غیر منصفانه پخش کنیم. 

 

انتهای پیام/م

 

انتقاد رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان  از رسانه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.