فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بزمجه بازیگوشی که وارد موتور ماشین محیط بانان گشته بود پس از ساعت‌ها تلاش در زیر آفتاب گرم نجات پیدا کرد و رها سازی شد.

بزمجه بازیگوش کار دست محیط بانان دادحمید ریگی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:: در حین گشت و کنترل‌های محیط بانان در مناطق بیابانی اطراف شهرستان زاهدان، بزمجه‌ای به ناگهان و به منظور استفاده از سایه و امنیت خودرو متوقف شده وارد موتور ماشین شد که همین حرکت باعث توقف چند ساعته در منطقه که به شدت گروسوزان بود، شد.

وی افزود: تلاش‌های محیط بانان که البته ساعاتی به طول انجامید بلاخره نتیجه داد و ایشان موفق به خروج سالم بزمجه بازیگوش از داخل موتور ماشین شدند.

بزمجه مذکور در همانجا رها سازی و به سرعت دور شد.

بزمجه خاکستری در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌های ماسه‌ای با سطوح ناهموار، خاک‌های رسی، در دامنه کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌ها با پوشش گیاهی استپی شامل بوته‌ها، درخت‌ها و نیز اطراف زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها زندگی میکند و از پستانداران کوچک، خزندگان، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقربها، حشرات بزرگ، و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/ع

بزمجه گرفتار در زاهدان رها شد 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار