مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست سال تعداد ۷۳ نفر در طرح مهارت آموزی محیط کار واقعی شرکت کرده اند.

خوش آیند مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: در سه ماهه نخست سال تعداد ۵۳ نفر مرد و تعداد ۲۰ نفر زن در طرح مهارت آموزی محیط کار واقعی شرکت کرده اند و تعهدات استان در سال جاری برای محیط کار واقعی ۲۸۰ هزار نفر ساعت است.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند علاقه مندی و تمایل خود را کتبی و یا از طریق ثبت نام در سامانه‌ی کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی اعلام کنند. افزود: نداشتن شغل، داشتن تابعیت ایرانی، داشتن توانایی لازم متناسب با استاندارد آموزشی و حداقل سن ۱۵ سال از جمله شرایط ثبت نام در این طرح است.

خوش آیند با بیان اینکه آموزش‌ها مطابق استاندارد آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی آشنایی با کسب و کار، تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه‌ی اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی از جمله اهداف این طرح است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در ادامه افزود: کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی وجذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروی فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی نیز از دیگر اهداف طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

وی در پایان بیان کرد:  سال گذشته ۴۷۶ نفر مرد و ۱۵۶ نفر زن در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام / ط ا

تعهد ۲۸۰ هزار نفر ساعت در طرح مهارت آموزی محیط کار واقعی

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.