با حضور معاون وزیر صنعت:

بهره برداری از سه طرح تولیدی در یزد/ سرمایه‌های سرگردان به کمک رونق تولید می‌آیند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزدگفت: سه طرح تولیدی با چهار هزار و صد میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

محمد رضا علمداریزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از بهره برداری سه طرح تولیدی با حضور معاون وزیر صنعت در یزد خبر داد، گفت: این طرح‌ها شامل طرح توسعه واحد پیچ و مهر، تولید رنگ دیجیتال و نخ پلی استر، جمعا به مبلغ چهار هزارو صد میلیارد ریال اعلام شد.

وی افزود:  یکی از طرح ها، طرح توسعه تولید پیچ و مهره‌های فولادی با اشتغال ۲۵۰ نفر و سرمایه گذاری ۲۶۵۰ میلیارد ریال است که سالانه ۹۵۰ قلم انواع پیچ و مهره به میزان ۳۷ هزار تن تولید می‌کند.

علمدار واحد تولید رنگ‌های دیجیتال کاشی و سرامیک نیز به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرحی‌هایی اعلام کرد که امروز با حضور زرندی به بهره برداری رسید.

علمدار با اشاره به تولید سالانه ۱۵۰۰ تن جوهر دیجیتال کاشی ، گفت: رنگ‌های دیجیتال تولید شده در صنعت کاشی و سرامیک کاربرد دارد و در بیشتر استان‌ها مصرف می شود که پیش از این از خارج کشور تامین می‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: یک واحد تولید نخ پلی استر هم با مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۵۷۰۰ تن انواع نخ پلی استر و اشتغال ۸۰ نفر دیگر طرحی بود که در شهرک صنعتی یزد به بهره برداری رسید.

سرمایه‌های سرگردان  به کمک رونق تولید می‌آیند

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صمت در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در مصاحبه با واحد مرکزی خبر از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی در استان‌ها به کمک رونق تولید می‌آیند.

وی افزود: بر اساس این طرح در هر استان سی نفر سرمایه گذار شناسایی و با برنامه ریزی مناسب زمینه فعالیت آنان در بخش‌های تولیدی مرتبط با هر استان فراهم خواهد شد.

زرندی تصریح کرد: در هر استان در مرحله اول بیش از ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه‌های بخش خصوصی شناسایی شود تا کمکی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان در هر استان باشد.

 یزد چهارمین استان توسعه یافته صنعتی است، رتبه دوم تولید محصولات نساجی و نیز رتبه سوم تولید فولاد را در سطح ملی دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.