جلسه شورای مشورتی بخش کشاورزی مهاباد با حضور مسئولین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سه شنبه ۱ مرداد ۹۸ جلسه شورای مشورتی بخش کشاورزی با حضور مسولین شهرستان مهاباد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

آقایی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در ابتدا جلسه از ۴۰۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد و راه اندازی می‌شود خبر داد.

آقایی با بیان اینکه احداث باغات سیب متراکم توسعه باغات پسته وکشت زعفران به عنوان اصلاح الگوی کشت در شش هزار هکتار باغ در حال اجراست ، گفت : با حمایت‌های دولت این میزان را توسعه خواهیم داد.

او اظهار کرد: برای اصلاح الگوی کشت امسال ۴۰۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد و راه اندازی می‌شود.

کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان در ادامه جلسه گفت: پیش بینی تولید گندم امسال بالای ۷۰۰ هزار تن است که امسال ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

کرامتی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۰هزار تن گندم خریداری شده است بیش از ۶۵ مرکزخرید در استان فعال است و پیش بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن گندم امسال از گندمکاران خریداری شود.

او اضافه کرد: همچنین امسال پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون سیب در استان تولید شود که ۳۰۰هزار تن آن سیب صنعتی برای استفاده در صنایع تبدیلی خواهد بود.

ایمانیان مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهاباد درادامه جلسه بیان کرد: برای توسعه کشاورزی و کاهش مصرف آب طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی در حال حاضر در ۳۰۰ هزار هکتار در حال اجراست که پیشرفت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی در بخش‌های مختلف داشته است.

انتهای پیام/ج

راه اندازی ۴۰۰ هکتار گلخانه در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.