رئیس انجمن خوشنویسان نایین گفت: رونق هنر خوشنویسی تنها با ایجاد وحدت بین اساتید خوشنویسان ایران و اصفهان رقم می‌خورد و درصدد برگزاری بزرگترین همایش خوشنویسی ایران در نایین هستیم.

غلامرضا وکیلی رئیس انجمن خوشنویسان نایین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در نمایشگاه هنرمندان خوشنویس نایینی گفت: برگزاری همایش و جشنواره‌ها با اقلام مختلف از غبار تا کتیبه بسیار مشکل است چراکه تمام سابقه و تمام شب زنده داری‌های اساتید و هنرمندان در میدان عمل یعنی برگزاری نمایشگاه، مشخص می‌شود.

مسئول آموزش انجمن خوشنویسان اصفهان افزود: خوشنویسی هنری، قدسی است که با آن آیات قرآن، احادیث و دیوان شعرا نوشته می‌شود و از این جهت خیلی مقدس و قابل احترام است چرا که یک خوشنویس ذات خودش را به گونه‌ای نشان می‌دهد که از اثر خود راضی باشد.

او با بیان اینکه عرفان از شاخص‌ترین ویژگی یک خوشنویس است اظهار کرد: درون خوشنویس پاک و منزه از تمام آلودگی‌ها است و اساتید قبل از اینکه شروع به خوشنویسی کنند وضو می‌گرفتند تا خود را از همه تعلقات دنیوی پاک و آزاد نموده و آن چیزی که دوست و مد نظر خود دارد را بروز دهد.
 
وکیلی گفت: هنر خوشنویسی نشر درون خود خوشنویس است چرا که برای خلق یک اثر خوشنویسی مشقت، رنج‌های زیاد و شب زنده داری را تحمل کرد تا با تکرار نتیجه کار را ارزیابی نمود.

مسئول آموزش انجمن خوشنویسان اصفهان بیان کرد: مسئولین و دست اندرکاران می‌توانند به بقا و ازدیاد خوشنویسان نایین با مساعدت در برگزاری جشنواره‌ها، کمک کنند چرا که جای جشنواره در شهر تاریخی نایین که شهر خوشنویسان از گذشته تا به حال بوده خیلی خالی است.


برگزاری نمایشگاه خوشنویسی با حضور هنرمندان اصفهانی در نایین


ماشااله فخارزاده رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ناییندر گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۶۰ اثر از ۲۰ هنرمند خوشنویس اصفهان و نایین به نمایش گذاشته شده است.   

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین هدف از این نمایشگاه را پیشبرد هنر خوشنویسی دانست که باعث رونق تولید هنر خوشنویسی در نایین می‌شود.

او اظهار کرد: انجمن خوشنویسان نایین با همت استاد علی اکبر قاسمی طی سال‌های گذشته فعالیت چشم گیری داشته و توانسته هنرجویان و علاقه‌مندان زیادی را به سمت این هنر جذب کند.
 
 
انتهای پیام/س

نمایشگاه هنر خوشنویسی در نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.