۱۰ سردخانه نگهداری خرما با حضور استاندار کرمان و نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولان استانی و محلی به طور همزمان در نرماشیر افتتاح شد.

افزایش ۱۳۰۰ تنی ظرفیت سردخانه خرما در نرماشیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این آئین عباس سعیدی مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به افتتاح طرح بسته‌بندی و درجه‌بندی خرما با ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن در شهرستان نرماشیر به نمایندگی از ۱۰ سردخانه نگهداری خرما در این شهرستان گفت: این پروژه با هزینه ۱۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۱۰ میلیارد ریال آن محل تسهیلات بوده است.

او با اشاره به وجود ۱۰ واحد فرآوری، ۸۰ واحد درجه‌بندی و ۱۶۴ واحد سردخانه خرما در شرق استان کرمان، افزود: ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت خرما در شرق استان است که ۱۵۸ هزار هکتار محصول خرما از آن برداشت می‌شود.

سعیدی عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت، ۱۰ واحد بسته بندی ودرجه بندی خرما و ۱۰ گلخانه در شهرستان نرماشیر به بهره بردای می‌رسد که موجب اشتغالزایی برای ۳۲۰ نفر به طور مستقیم وغیر مستقیم می‌شود.

او با بیان اینکه درهفته دولت در این شهرستان ۱۰ گلخانه نیز به بهره برداری می‌رسد، افزود: در خصوص این طرح ۵۵ هزار متر مربع به سطح گلخانه‌های نرماشیر افزوده می‌شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ۵۶ طرح درجه‌بندی، بسته‌بندی و سردخانه خرما با ظرفیت ۸۱ هزار و ۵۵۰ تن و پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال ساخت است تصریح کرد: با تکمیل این پروژه‌ها ظرفیت سردخانه‌ای شرق استان کرمان به ۳۰۸ هزار تن می‌رسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار