نوبخت گفت: تاکنون ۳۷ دستگاه سیاست گذار تعریف کردیم و وقتی برنامه خدمات درمانی را بررسی می‌کنیم در این بخش بر اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان، سازمان تامین اجتماعی و.. وارد می‌شود.

 

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون ۳۷ دستگاه سیاست گذار تعریف کردیم که به طور نمونه، وقتی برنامه خدمات درمانی را بررسی می‌کنیم در این بخش بر اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان، سازمان تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، کمیته امداد و آموزش و پرورش وارد می‌شود بنابراین از بین همه این دستگاه‌ها باید یک دستگاه (وزارت بهداشت ودرمان) سیاست گذار در حوزه درمانی باشد و سایر دستگاه‌ها در چارچوب آن عمل کنند.

وی گفت: امروز در پنجمین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ که متفاوت از لوایح سال‌های گذشته است و در چارچوب طرح اصلاح ساختار بودجه آماده شده است درباره چگونگی و تصویب آن در مجلس بحث و گفتگو شد.


بیشتربخوانید: بودجه سال ۹۹ متفاوت با بودجه سال های قبل/رعایت اصل شفافیت در روند اصلاح ساختار بودجه 


نوبخت افزود: اصلاح ساختار در بودجه در چهار محور صورت گرفته است، در بخش اول تغییراتی که باید در منابع و درآمد‌ها اجرا کنیم، چون نفت از بودجه خارج می‌شود و باید منابع جدید و جایگزین داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در بخش هزینه‌ها نیز براساس آنچه تاکنون اجرا می‌شد هزینه‌ها رو به افزایش و منابع مالی ناکافی بود و در بخش دیگر چگونه با بودجه، ساختار اقتصاد و ثبات اقتصادی محفوظ بماند و در بخش پایانی چطور می‌توانیم نظام بودجه ریزی را تعریف کنیم، همه این موارد محور‌های اصلاح ساختار بودجه است.

نوبخت ادامه داد: در جلسه امروز بیشتر بر چگونگی تغییر نظام بودجه ریزی معطوف بودیم و آنچه که تاکنون تایید شد این است که ما از هزار و ۱۵۰ دستگاه اجرایی که در سال‌های قبل بودجه آن را به طور ریز تعیین می‌کردیم و در ۱۴ جلد تقدیم مجلس می‌شد و مجلس در مدت ۴۰ تا ۴۵ روز همه آن را بررسی و ۹ هزار برنامه را بازبینی می‌کرد، وقت زیادی از مجلس گرفته می‌شد، اما در مناسبات جدید چهار مرحله داریم ابتدا دولت بودجه را تهیه و مجلس آن را تصویب می‌کند و مجددا برای اجرا به دولت می‌رود و قوه قضاییه در مراحل اجرا بر آن نظارت می‌کند.

 نوبخت تاکید کرد:در بودجه سال آینده به جای بودجه ۱۱۵۰ دستگاه در سال‌های قبل؛ بودجه ۳۷ دستگاه سیاست گذار به مجلس ارایه می‌شود و دستگاه‌های مجری به ریز و براساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند و قیمت تمام شده، بودجه‌های آن‌ها را تعیین می‌کنیم و به مجلس می‌دهیم تا مجلس بداند ما بر اساس بودجه ریزی و عملکرد، بودجه همه دستگاه‌ها را تعیین کردیم.

انتهای پیام/

اصلاح ساختار در بودجه در چهار محور صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار