ظریف در دیدار با نخست وزیر ژاپن:

ایران به دنبال افزایش تنش نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که ایران به دنبال افزایش تنش با آمریکا در خاورمیانه نیست.

ظریف: ایران به دنبال افزایش تنش نیستبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در شهر بندری یوکوهاما گفت: ایران از نقش و تلاش‌های دولت ژاپن برای کاهش تنش‌ها در منطقه به ویژه در خاورمیانه حمایت می‌کند.

نخست وزیر ژاپن هم در این دیدار گفت که دولتش به طور مداوم برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش کرده و به این روال دیپلماتیک ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید: ابراز خرسندی نخست‌وزیر ژاپن از ملاقات با مقام معظم رهبری


«آبه شینزو» علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران از ظریف خواست در برجام بماند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است ظهر امروز چهارشنبه با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش‌ها در منطقه و راهکار‌های کاهش آن به تفصیل گفت وگو و در تبادل نظر شد.

کیودو نوشته است با توجه به اینکه این دیدار پس از سفر روز یکشنبه ظریف به «بیارتز» محل برگزاری اجلاس گروه هفت در فرانسه برگزار شده است دیدار مهمی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی وارد ژاپن شد پیش از این در شهر بندری یوکوهاما با «کونو تارو» وزیر خارجه این کشور دیدار کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به ژاپن به چین رفت و با «وانگ یی» وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفت وگو کرد.
انتهای پیام/

 

رایزنی های ظریف در ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار