مرکز آمار اعلام کرد؛

کاهش ۵.۳ درصدی تعداد دام سبک کشور در مردادماه

بر اساس اعلام مرکز آمار تعداد دام سبک کشور در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل ۵.۳ درصد کاهش یافته و به ۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار راس رسید.

کاهش ۵.۳ درصدی تعداد دام سبک کشور در مردادماهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار اعلام کرد که تعداد دام سبک موجود در واحدهای پرورش دهنده دام سبک کشور در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن (تیرماه) ۵.۳ درصد کاهش یافته و به ۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار راس رسید. 

براساس نتایج طرح آمارگیری، اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک مرکز آمار، ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار راس بز و بزغاله بوده است که نسبت به ماه قبل از آن (تیرماه) به ترتیب ۶ و ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

براساس جدول منتشر شده در این گزارش ۲۳۲ هزار رأس بره و ٢١٨ هزار رأس بزغاله در این ماه در واحدهای پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است.


بیشتر بخوانید: تورم مرداد ماه به ٤٢.٢ درصد رسید


بررسی ترکیب گله و روند تغییرات تعداد دام سبک در مدت اجرای طرح نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش زایش دام‌ها، افزایش تعداد کشتار دام‌های پرواری (در کشتارگاه‌ها و خارج از آن به‌ویژه به‌مناسبت عید سعید قربان) می‌تواند از مهم‌ترین علل کاهش دام سبک دامداری‌های کشور در این ماه باشد.

انتهای پیام/

 تعداد دام سبک کشور به ۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار راس رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار