محمدحسین فرهنگی گفت: در حال حاضر، مهم‌ترین کار تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه‌ای که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: آشنایی من با آقای حاجی میرزایی به روز‌های اول انقلاب اسلامی بر می‌گردد که مسئولیت چند ارگان انقلابی را در استان آذربایجان شرقی برعهده داشت و شاهد تلاش ارزشمند او و اعمال توانمندی هایش در حوزه‌های کاری و مسئولیتی بودم و یکبار هم در نماز جمعه مورد تقدیر شهید محراب، آیت الله مدنی در قرار گرفته است و شنیده ام که در جلسات خصوصی احترام زیادی برای او قائل بودند.

فرهنگی ادامه داد: در هرم‌های سازمانی که هرچه به راس نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد کمتر و هر چه به قاعده نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد و حجم بیشتر می‌شود، مهارت‌های مدیرانی که در این حوزه‌ها اعمال مدیریت می کنند دسته بندی می‌شود؛ مدیران مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی دارند، اما هرچه به راس نزدیک می‌شویم، اهمیت مهارت‌های ادراکی بالاست. مهارت‌های ادراکی یعنی قدرت بالای تصمیم گیری، یعنی اعمال سیاست‌های پیش بینی شده، قدرت بالای هماهنگی و هماهنگ کردن خارج سازمان با درون سازمان، در حالی که در رده‌های مدیریتی میانی سازمان، مهارت‌های انسانی اهمیت دارد و در قاعده مدیریت‌های فنی مهم اند.

او با اشاره به سابقه برخی وزرا در انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی، وزرایی داشتیم که همزمان در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و نفت مشغول بودند و، چون مهارت‌های ادراکی بالاتری داشتند و در همین آموزش و پرورش وزرایی داشتیم که از ابتدا در آموزش و پرورش بودند، اما منشا آثار گسترده‌ای نبودند.
 

بیشتر بخوانید: آقای حاجی‌میرزایی! توان متقاعدکردن رئیس‌جمهور برای حضور در جلسات شورای آموزش را دارید؟

نماینده مردم تبریز افزود: با توجه به شناختی که از آقای حاجی میرزایی دارم، با داشتن مهارت‌های ادراکی بالا و تاکیدی که برا اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سیاست‌های استعماری ۲۰۳۰ که جزو مطالبات قاطبه نمایندگان ملت است، میتواند سنگ بنای تحولات مختلف را بگذارد.

فرهنگی در پایان گفت: چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد تعیین تکلیف سازمان و سپردن سکان به دست آقای حاجی میرزایی است که شاخصه‌های یک مدیر عالی و سطح بالای دستگاه را در خود دارد.

انتهای پیام/

حاجی میرزایی شاخصه‌های یک مدیر عالی را داراست

برچسب ها: مجلس ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام خدمت وزیر آموزش و پرورش لطفا سن رو افزایش دهید با تشکر
آخرین اخبار