مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همایش بزرگ احلی من العسل، یادواره رشادت های قاسم ابن حسن (علیه السلام) با حضور هزاران دانش آموز در سراسر استان کرمان برگزار شد.

برگزاری سوگواره احلی من العسل با حضور هزاران دانش آموز در سراسر استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمان احمد اسکندری نسب؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز و در هفتمین روز از ماه محرم، سوگواره احلی من العسل با حضور هزاران دانش آموز در سراسر استان کرمان برگزارشد.

او افزود:در این مراسم معنوی که برای هفتمین سال پیاپی و با هدف بزرگداشت قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفایش در حادثه عظیم کربلا و با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره حضرت قاسم ابن الحسن در سراسر استان برگزار می‌شود، علیرغم تعطیلی مدارس در سوگواره کرمان بیش از چهار هزار دانش آموز شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: علی رغم اینکه در ایام تعطیلی مدارس به سر میبریم، ولی با توجه به شور و اشتیاق حسینی و عشق به حضرت قاسم شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در این برنامه هستیم.

اسکندری نسب، افزود: قطعا نام و راه امام حسین (ع) روز به روز زنده‌تر و پاینده‌تر است و هر ساله این برنامه‌ها و مراسمات باشکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: مردم ایران عاشقانه منتظر فرا رسیدن محرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان هستند، که فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

او تصریح کرد: دانش آموزان با حضور در هیئت‌های مختلف ضمن عزاداری از مکتب حسین بن علی (ع) درس‌های ایثار و فداکاری گرفته و زندگی خود را بیمه می‌کنند.

اسکندری نسب افزود: این مراسم سوگواری همزمان از شبکه تلویزیونی سیمای مرکز کرمان؛ قرآن، شبکه یک و دو سیما و رادیو قرآن به طور زنده پخش می‌شود و تصاویر پخش زنده از شبکه‌های مذکور حاکی از تجمع انبوه دانش آموزان در مرکز استان کرمان است.

این آئین باشکوه به همت اداره قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و با همکاری اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، اداره تدارکات و پشتیبانی و همچنین نهاد‌های فرهنگی و صدا و سیمای مرکز کرمان و به میزبانی ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو کرمان در حسینه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س

سوگواره احلی من العسل با حضور هزاران دانش آموز در  کرمان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار