رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سفر به نیویورک را لغو کرد

سیریل راماپوسا به منظور حل‌وفصل مشکلات داخلی کشورش سفر خود را به نیویورک برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل لغو کرد.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سفر به نیویورک را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، قرار بود رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که روز‌های بیست و سوم تا بیست و ششم سپتامبر برگزار خواهد شد، به نیویورک سفر کند، اما طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری این کشور، راماپوسا این سفر را لغو کرده تا به مسائل و مشکلات فوری داخلی کشورش بپردازد.

آفریقای جنوبی در حال حاضر با مشکلات و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی از قبیل رشد پائین اقتصادی، گسترش خشونت‌ها و اقدامات بیگانه ستیز، پدیده زن‌کشی و همچنین نرخ بالای جرم و جنایت روبرو است.

خوسلا دیکو، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد سیریل راماپوسا تصمیم گرفته برای نظارت بر اجرای تدابیر فوری که دولت به منظور مقابله با خشونت‌های جنسیتی، برقراری نظم و امنیت در مناطق ناامن و دستخوش خشونت اتخاذ کرده و همچنین به منظور نظارت بر تدابیری که با هدف تقویت رشد اقتصادی کشور اتخاذ شده، سفر خود به نیویورک را لغو کند.

دیکو ادامه داد رئیس جمهور طی روز‌های آینده با نمایندگان جامعه مدنی، نهاد‌ها و ساختار‌های دولتی دیدار خواهد کرد تا تصمیمات قطعی را برای حل و فصل مشکلات و چالش‌های فراروی کشور اتخاذ کند.

نالدی پاندور، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی آفریقای جنوبی ریاست هیئت این کشور را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار