وزیر امور خارجه عمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از بی سابقه بودن تداوم جنگ در یمن خبر داد که منجر به وخامت اوضاع مردم یمن شده است.

بن علوی: مردم یمن به علت جنگ در شرایط وخیمی به سر می‌برندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت تداوم جنگ در یمن منجر به وخامت اوضاع مردم یمن شده است و این شرایط پیش از این سابقه نداشته است.

بن علوی با تاکید بر تلاش‌های کشورش در جهت وصول کمک‌های انسانی به مردم مظلوم یمن،اعلام کرد: «طرف‌های درگیر در یمن باید منافع ملی را بر منافع فردی یا سیاسی ترجیح داده و رویکرد گفت‌وگو را در پیش گیرند.»

وزیر امور خارجه عمان در سخنانی دیگر همچنین عدم تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی را علت اصلی خشونت و تروریسم در خاورمیانه دانست و بر راهکار دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد.

یوسف بن علوی هرگونه دخالت در امور داخلی کشورها را محکوم کرد و با اعلام اینکه زمان فروکش کردن آتش‌های مشتعل در منطقه فرا رسیده گفت: «عمان تلاش‌هایی را برای تحقق صلح، امنیت و ثبات در منطقه آغاز کرده است.»

وزیر امور خارجه عمان خواستار گفت‌وگو و عدم تشدید تنش در تنگه هرمز شده و از همه کشورهای منطقه خواست به آزادی کشتی‌رانی در تنگه هرمز احترام بگذارند و زمینه امنیت آن  را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار