مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در ۷ طرح گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: تعداد طرح‌های گردشگری در حال ساخت استان تاکنون ۱۴۳ طرح است.

او با اشاره به صدور مجوز ۷ طرح گردشگری با سرمایه گذاری خارجی طی ۱۸ ماه گذشته تصریح کرد: این طرح ها شامل دو هتل، دو مجتمع گردشگری، دو اقامتگاه سنتی و یک هتل‌آپارتمان، با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزارمیلیارد ریال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: «در ۱۸ ماه گذشته، مجوز بهره‌برداری ۱۳ هتل و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی صادر و هزار و ۲۱ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۳ هزار و ۴۰۵ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم در این حوزه ایجاد شد.

او، گردشگران ورودی به مراکز اقامتی استان در مدت مذکور را یک میلیون و ۲۹ هزار و ۳۸۹ گردشگر داخلی و ۲۰۵ هزار و ۲۰۳ گردشگر خارجی اعلام کرد.

امیری با اشاره به نقش مهم آموزش در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و جذب بیشتر گردشگر اضافه کرد: به منظور توانمندسازی ذی‌نفعان این حوزه، یک هزار و ۸۱۰ نفر از شاغلان در تاسیسات گردشگری و ۲ هزار و ۹۹۰ نفر از جوامع محلی طی این مدت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: ۲۳ تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فعال است که از این تعداد ۱۴ تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

انتهای پیام/چ

سرمایه گذاری خارجی در طرح های گردشگری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار